Uzupełnienie aktu stanu cywilnego
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3. Do wglądu: ważny dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY:
W wyniku uzupełnienia wydawany jest odpis zupełny aktu stanu cywilnego - 39 zł.,
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.,
Opłatę skarbową można dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Pruszków lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Urząd Miasta Pruszków
49 1240 6973 1111 0010 8630 1623
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 1
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1. Bez zbędnej zwłoki.
2. Do 1 miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC Pruszków, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1. Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych przewidzianych przepisami ustawy może być uzupełniony na wniosek osoby zainteresowanej, na podstawie dowodu z dokumentów, jakimi są inne akty stanu cywilnego lub akta zbiorowe prowadzone dla tego aktu.
2. W przypadku uzupełnienia na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokument należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U. 2020.463 j.t.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2020.1546 j.t.).