Deklaracja dostępności
Urząd Miasta Pruszkowa zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.pruszkow.pl/
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Brak możliwości skorzystania z tekstu odczytywanego maszynowo i nagrania treści z polskim języku migowym w postaciu pliku. W związku z powyższym jest możliwość zastosowania dostępu alternatywnego, który odbywa się przez kontakt telefoniczny, listowny lub mailowy. Jest możliwość skorzystania z pomocy Pracownika Mobilnego.
Treści nieobjęte przepisami
Nie dotyczy
Przygotowanie deklaracji dostępności
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o pracę Zespołu ds. dostępności architektonicznej, cyfrowej i informacyjno-komunikacyjnej jak również o konsultacje przeprowadzone z pracownikami odpowiedzialnymi za obsługę Mieszkańców.
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Nie dotyczy
Skróty klawiszowe
Brak
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Doroty Makowskiej - mejlowo dostepnosc@miasto.pruszkow.pl lub telefonicznie 22 735 88 04.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Wykaz posiadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych umieszczonych na głównej stronie Miasta Pruszkowa znajduje się w zakładce URZĄD MIASTA - Koordynator ds. dostępności
Dostępność architektoniczna
Urząd Miasta Pruszkowa posiada 4 lokalizacje, gdzie jest prowadzona obsługa Interesantów.
1. Główny budynek Urzędu Miasta Pruszkowa znajduje się przy ul. J.I. Kraszewskiego 14/16. Budynek Urzędu Miasta Pruszkowa jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się. Budynek usytuowany jest w centrum miasta, w otoczeniu innych instytucji takich jak: Sąd Rejonowy, Komenda Powiatowa Policji, Książnica Pruszkowska. Do budynku Urzędu Miasta można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Budynek urzędu posiada dwa wejścia: jedno od strony ul. Kraszewskiego nie posiadające udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Drugie wejście usytuowane za budynkiem posiada podjazd przystosowany dla osób poruszających się na wózkach. Najłatwiej dotrzeć do wejścia do budynku Urzędu Miasta poprzez parking, który usytuowany jest za budynkiem. Parking nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących. Na parkingu znajdują się 2 miejsca parkingowe, wydzielone i oznaczone jako miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych (wjazd na parking i skorzystanie z możliwości parkowania na tych miejscach nie wymaga uprzedniego uzgodnienia). Usytuowanie miejsc: 2 miejsca bezpośrednio przed budynkiem w bliskiej odległości od wejścia. Obok miejsc parkingowych znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową, wyposażony w poręcz. Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. W przedsionku znajduje się dzwonek umożliwiający przywołanie pracownika do udzielania asysty osobom z niepełnosprawnościami. Po wejściu do budynku znajduje się sala obsługi interesanta w zakresie obsługi ewidencji ludności, dowodów osobistych. Na sali znajduje się również oznakowane miejsce z pierwszeństwem obsługi osób z niepełnosprawnościami. Po lewej stronie znajduje się korytarz poprzez który można przemieścić się do sali w której znajduje się Punkt Obsługi Mieszkańców, tablica informująca o rozmieszczeniu biur Urzędu w sposób wizualny oraz winda, którą można przemieścić się na wyższe kondygnacje. Po wyjściu z windy osoby korzystające z wózków mają możliwość przemieszczania się tylko wzdłuż jednego skrzydła budynku. Pozostałe skrzydło posiada różnicę poziomów, które tworzą schody uniemożliwiające poruszanie się osób na wózkach. W budynku na parterze znajduje się jedna toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących. W budynku Urzędu Miasta w punkcie kancelaryjnym znajduje pętla indukcyjna. W związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz.20) Gmina Miasto Pruszków rozszerzyła w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabosłyszącym możliwość skontaktowania się z Urzędem Miasta. Do budynku i wszystkich pomieszczeń udostępnionych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Urząd Miasta Pruszkowa zapewnia załatwianie spraw z osobami niepełnosprawnymi w miejscu ich zamieszkania.
Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz języka migowego należy dokonać na adres: dostepnosc@miasto.pruszkow.pl lub tel: 22 735 88 88. ________________________________________
2. Budynek Urzędu Stanu Cywilnego Plac Jana Pawła II nr 1. Zabytkowy budynek Urzędu Stanu Cywilnego usytuowany jest w centrum miasta. Obiekt posiada jedno wejście od strony placu Jana Pawła II. Wejście do budynku nie posiada udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami ze względu na usytuowanie zewnętrznych schodów przed obiektem. Do budynku Urzędu Stanu Cywilnego można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. W pobliżu Urzędu Stanu Cywilnego znajduje się przystanek autobusowy. W pobliżu Urzędu, wzdłuż ulicy B.Prusa i ul. Kościuszki znajdują się bezpłatne miejsca parkingowe. Przed budynkiem USC znajduje się plac umożliwiający zaparkowanie (dostępny tylko dla interesantów).W związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz.U. z 2022 r. nr 209 poz.1243) Gmina Miasto Pruszków rozszerzyła w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabosłyszącym możliwość skontaktowania się z Urzędem Stanu Cywilnego. Urząd Stanu Cywilnego zapewnia komunikację z interesantem na wniosek osoby z niepełnosprawnością i ustala termin i sposób obsługi. Na poziomie parteru utworzono stanowiska do obsługi osób z niepełnosprawnościami. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących. W budynku Urzędu Stanu Cywilnego w punkcie obsługi mieszkańców znajduje się pętla indukcyjna. W budynku brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami. Do budynku i wszystkich pomieszczeń udostępnionych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz języka migowego należy dokonać na adres: usc@miasto.pruszkow.pl, lub nr tel. 22 738 45 61
3. Budynek PKP – Punkt Obsługi Mieszkańców ul. Sienkiewicza 2 (piętro 1) Budynek usytuowany jest przy dworcu PKP. Do budynku w którym znajduje się Punkt Obsługi Mieszkańców można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Przystanek autobusowy znajduje się obok wejścia. Budynek posiada jedno wejście od strony zachodniej, posiadające udogodnienie w formie podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami. W okolicy budynku dworca znajdują się miejsca parkingowe wydzielone i oznaczone jako miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. W odległości 50 m znajduje się ogólnodostępny parking poziomowy z wydzielonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami (wjazd na parking i skorzystanie z możliwości parkowania na tych miejscach nie wymaga uprzedniego uzgodnienia). Parking posiada windę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami. Wejście do budynku wymaga otwarcia biernego skrzydła drzwi wejściowych. Po wejściu do budynku znajduje się korytarz prowadzący do windy. Punkt Obsługi Mieszkańców usytuowany jest na 1 piętrze budynku. W pomieszczeniu obsługi interesantów znajduje się informacja i oznakowane miejsce o pierwszeństwie obsługi osób z niepełnosprawnościami. W budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, do której można się dostać po pochylni, która znajduje się pomieszczeniu obsługi interesantów. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących. Do budynku i wszystkich pomieszczeń udostępnionych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz języka migowego należy dokonać pod nr tel. 22 735 88 88.
4. Wydział Edukacji zajmuje pomieszczenia biurowe mieszczące się na trzecim piętrze w odrębnym budynku zlokalizowanym przy ul. Armii Krajowej 46. Dojście do głównego wejścia budynku prowadzi bezpośrednio z chodnika ul. Armii Krajowej i na całej długości jest na tym samym poziomie. Wejście do holu głównego budynku jest możliwe po wybraniu odpowiedniego numeru lokalu na domofonie ulokowanym w podcieniu pod wejściem. Pulpit domofonu usytuowany jest na poziomie możliwym do obsługi w pozycji siedzącej na wózku. Obok pulpitu umieszczona jest informacja z numerami. W budynku z holu głównego podstawowym środkiem komunikacji między piętrami jest winda. Obok windy znajduje się wejście do wydzielonej klatki schodowej. Kabina windy spełnia wymagania do wjazdu wózkiem inwalidzkim wraz z osobą towarzyszącą a manipulator wyboru poziomu posiada oznaczenie piętrem znakami systemu brailla. Na poszczególnych kondygnacjach nie występują bariery architektoniczne uniemożliwiające lub utrudniające poruszania się osób z ograniczoną sprawnością ruchową. Do budynku i wszystkich pomieszczeń można wejść z psem asystującym lub psem przewodnikiem.
Zgłoszenie potrzeby osób z niepełnosprawnościami oraz potrzeby języka migowego należy dokonać pod numerem tel. 22 735 88 88.