W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszkowa
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków

tel. (+48) 22 735 88 88
fax (+48) 22 758 66 50
e-mail: um@miasto.pruszkow.pl

NIP Gminy Miasta Pruszków: 534-24-06-015
Regon Gminy: 015834660

NIP Urzędu: 534-10-02-770
REGON Urzędu: 000592874

Kod gminy: 1421021

/umpruszkow/SkrytkaESP

 

Zaświadczenie o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą

WYMAGANE DOKUMENTY:

Do uzyskania zaświadczenia konieczne jest:

1. Przedłożenie dowodu osobistego lub paszportu,
2. Wypełnienie wniosku na stanowisku obsługi,
3. Złożenie dokumentu potwierdzającego stan cywilny przyszłego małżonka wraz z tłumaczeniem wykonanym przez tłumacza przysięgłego wpisanego na listę prowadzoną przez Ministra Sprawiedliwości, tłumacza przysięgłego uprawnionego do dokonywania takich tłumaczeń w państwach członkowskich UE lub EOG lub konsula, jeżeli przyszły małżonek jest cudzoziemcem.

Przy złożeniu dokumentów osoba zainteresowana składa zapewnienie o braku okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa.

OPŁATY:

Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia wynosi 38 zł.

Do zaświadczeń o możności prawnej do zawarcia małżeństwa za granicą może zostać wydany, na wniosek osoby uprawnionej, wielojęzyczny formularz. Za jego wydanie należy uiścić opłatę w wysokości 17 zł.

Opłatę skarbową można dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Pruszków lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Urząd Miasta Pruszków
49 1240 6973 1111 0010 8630 1623

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 1

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:

Wydanie zaświadczenia następuje w terminie do 10 dni od daty złożenia wniosku. Na termin załatwienia sprawy wpływa czas oczekiwania na przeniesienie aktów stanu cywilnego sporządzonych w formie papierowej do centralnego rejestru stanu cywilnego. Zaświadczenie wysyłane jest drogą pocztową.

Zaświadczenie jest ważne przez okres 6 miesięcy od dnia jego wystawienia.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Do Sądu Rejonowego właściwego ze względu na siedzibę urzędu stanu cywilnego, w terminie 14 dni od dnia doręczenia odmowy.

DODATKOWE INFORMACJE:

1.    Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego lub konsula Rzeczypospolitej Polskiej.
2.    Ważność zaświadczenia opatrzona jest terminem 6 miesięcy. Po upływie tego terminu zaświadczenie traci moc.

 

PODSTAWA PRAWNA:

1.    Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2020.463 j.t.).
2.    Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U.2019.1000 j.t.)
3.    Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o przedkładaniu niektórych dokumentów urzędowych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U.2019.860).


Powiadom znajomego