Wydział Organizacyjny
Wydział Organizacyjny
Tel.:
adres e-mail:
Zastępca Naczelnika Wydziału Organizacyjnego
Magdalena Kędzierska
tel.: (22) 73-58-787
adres e-mail: magdalena.kedzierska@miasto.pruszkow.pl
Referat ds. organizacji i kadr | 22 735 87 82, 22 735 88 90, 22 735 87 85 |
Referat ds. administracji i obsługi technicznej | 22 735 87 15, 22 735 739, 22 735 87 84 |
W skład Wydziału Organizacyjnego wchodzą:
1. Referat ds. organizacji i kadr.
2. Referat ds. administracji i obsługi technicznej.
Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:
1) wykonywanie zadań związanych z obsługą narad organizowanych przez Prezydenta Miasta, w tym:
a) opracowywanie projektów porządku posiedzeń;
b) współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami organizacyjnymi
w zakresie przygotowania materiałów do tematów zgłoszonych na narady organizowane przez Prezydenta Miasta;
c) sporządzanie protokołów i sprawozdań;
d) przekazywanie podjętych na posiedzeniach ustaleń komórkom organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym – do wiadomości i realizacji;
2) prowadzenie rejestru skarg i wniosków – kierowanie skarg i wniosków do załatwienia przez merytoryczne komórki organizacyjne Urzędu i nadzór nad terminowością
ich załatwienia;
3) prowadzenie rejestru wniosków złożonych w trybie informacji publicznej, przekazywanie ich do załatwienia przez merytoryczne komórki organizacyjne Urzędu oraz koordynacja udzielania odpowiedzi;
4) prowadzenie rejestru petycji, przekazywanie ich do załatwienia przez merytoryczne komórki organizacyjne Urzędu oraz koordynacja udzielania odpowiedzi;
5) koordynacja redakcji i publikacji Biuletynu Informacji Publicznej;
6) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej, wymaganych przepisami informacji
z zakresu merytorycznego Wydziału;
7) przekazywanie do Biura Rady otrzymanych projektów uchwał, przygotowywanych przez poszczególne wydziały na sesje Rady Miasta;
8) koordynacja pracy i nadzór nad osobami wykonującymi prace społeczne na terenie Urzędu Miasta, w ramach orzeczonych przez sąd kar ograniczenia wolności;
9) organizacja obsługi wyborów i referendów;
10) prowadzenie spraw socjalnych pracowników;
11) planowanie polityki kadrowej i płacowej we współpracy z kierownictwem Urzędu;
12) prowadzenie spraw dotyczących składanych oświadczeń majątkowych;
13) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska pracy w Urzędzie;
14) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników po raz pierwszy podejmujących pracę na stanowisku urzędniczym w administracji samorządowej;
15) wspieranie rozwoju pracowników podnoszenia kwalifikacji w celu zapewnienia Urzędowi wysoko wykwalifikowanej kadry;
16) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;
17) prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników;
18) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych z wyłączeniem placówek oświatowych;
19) ocena przydatności stanowisk i optymalna etatyzacja;
20) współudział w planowaniu funduszu płac i nagród oraz racjonalne gospodarowanie tymi funduszami;
21) prowadzenie spraw zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, w tym optymalne planowanie funduszu z uwzględnieniem interesu pracowników;
22) prowadzenie spraw związanych z odbywaniem praktyk zawodowych i studenckich;
23) współpraca ze stanowiskiem ds. BHP oraz IOD;
24) prowadzenie obsługi komisji dyscyplinarnych;
25) opracowywanie projektów regulaminu pracy Urzędu i regulaminu wynagradzania oraz ich zmian;
26) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu technicznego budynku Urzędu Miasta i Urzędu Stanu Cywilnego;
27) zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego i BHP oraz ochrona mienia Urzędu;
28) ewidencja środków trwałych i wyposażenia w Urzędzie;
29) prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych oraz gospodarka drukami
i formularzami;
30) prowadzenie spraw gospodarczych Urzędu;
31) zaopatrzenie materiałowo-techniczne Urzędu, gospodarka środkami rzeczowymi;
32) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu Miasta;
33) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział;
34) sporządzanie analiz, sprawozdań statystycznych, opinii i innych opracowań w zakresie merytorycznym Wydziału;
35) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu;
36) realizacja zadań dotyczących Budżetu Obywatelskiego w ramach kompetencji wydziału.