W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszkowa
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków

tel. (+48) 22 735 88 88
fax (+48) 22 758 66 50
e-mail: um@miasto.pruszkow.pl

NIP Gminy Miasta Pruszków: 534-24-06-015
Regon Gminy: 015834660

NIP Urzędu: 534-10-02-770
REGON Urzędu: 000592874

Kod gminy: 1421021

/umpruszkow/SkrytkaESP

 

Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego

WYMAGANE DOKUMENTY:

1. Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.
2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3. Do wglądu: ważny dokument tożsamości wnioskodawcy.

OPŁATY:

W wyniku sprostowania wydawany jest odpis zupełny aktu stanu cywilnego - 39 zł.,
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.,

Opłatę skarbową można dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Pruszków lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego.

Nr rachunku bankowego z tytułu wpłat opłaty skarbowej:
Urząd Miasta Pruszków
49 1240 6973 1111 0010 8630 1623

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 1

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

1.Bez zbędnej zwłoki.
2.Do jednego miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC Pruszków, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

DODATKOWE INFORMACJE:

1.Podstawą sprostowania są akta zbiorowe, wcześniejsze akty stanu cywilnego tej samej osoby lub akty stanu cywilnego wstępnych.
2.W przypadku sprostowania na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokument należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
3.Sprostowanie aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny. 

 

PODSTAWA PRAWNA:

1. Art. 35-43 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.),
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 ze zm.)


Powiadom znajomego