Sprostowanie oczywistego błędu pisarskiego w akcie stanu cywilnego
WYMAGANE DOKUMENTY:
1. Wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego.
2. Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
3. Do wglądu: ważny dokument tożsamości wnioskodawcy.
OPŁATY:
W wyniku sprostowania wydawany jest odpis zupełny aktu stanu cywilnego - 39 zł.,
Opłata za pełnomocnictwo wynosi 17 zł.,
Opłatę skarbową można dokonać przelewem na konto Urzędu Miasta Pruszków lub osobiście w Urzędzie Stanu Cywilnego.
Nr rachunku bankowego z tytułu wpłat opłaty skarbowej:
Urząd Miasta Pruszków
49 1240 6973 1111 0010 8630 1623
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 1
TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:
1.Bez zbędnej zwłoki.
2.Do jednego miesiąca – sprawy wymagające postępowania wyjaśniającego.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC Pruszków, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
DODATKOWE INFORMACJE:
1.Podstawą sprostowania są akta zbiorowe, wcześniejsze akty stanu cywilnego tej samej osoby lub akty stanu cywilnego wstępnych.
2.W przypadku sprostowania na podstawie zagranicznego dokumentu stanu cywilnego, dokument należy przedłożyć wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
3.Sprostowanie aktu stanu cywilnego dokonuje się z urzędu, na wniosek osoby, której ten akt dotyczy, jej przedstawiciela ustawowego, na wniosek osoby mającej w tym interes prawny.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Art. 35-43 ustawy z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014 r. poz. 1741 ze zm.),
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t. j. Dz. U. z 2014 r., poz. 1628 ze zm.)