Wydział Ochrony Środowiska
Naczelnik Wydziału - Elżbieta Jakubczak-Garczyńska
tel.: 22 735-87-19
pokój 16
Zastępca Naczelnika - Aneta Kozłowska
tel.: 22 735-88-18
pokój 15
Telefony do Wydziału Ochrony Środowiska:
utrzymanie czystości i porządku, konserwacja terenów zieleni, opieka nad bezdomnymi zwierzętami oraz dofinansowanie do sterylizacji i kastracji zwierząt, |
tel. 22 735 87 88, tel. 22 735 88 16, tel. 22 735 88 10, tel. 22 735 88 19, tel. 22 735 88 02, pokój 17 |
wnioski i zgłoszenia na usunięcie drzew, pielęgnacja drzew |
tel. 22 735 87 90, tel. 22 735 88 10, pokój 17 |
odbiór odpadów komunalnych |
tel. 22 735 87 99, tel. 22 735 88 17, tel. 22 735 87 86, tel. 22 735 87 40, pokój 18 |
budowa i modernizacja terenów zieleni, placów zabaw i siłowni | tel. 22 735 88 18, pokój 15 |
dofinansowanie do wymiany pieców, do termomodernizacji, wnioski i uwagi dotyczące stanu środowiska, dofinansowanie do utylizacji azbestu, punkt konsultacyjny programu Czyste Powietrze, edukacja ekologiczna, decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach |
tel. 22 735 88 20, tel. 22 735 87 89, tel. 22 735 88 48, pokój 13 |
dofinansowanie do gromadzenia wód opadowych i roztopowych, deklaracje dotyczące źródeł ciepła (baza CEEB), opłata za zmniejszenie naturalnej retencji terenowej, | tel. 22 735 87 31, tel. 22 735 88 84, pokój 20 A |
Do zadań Wydziału Ochrony Środowiska należy w szczególności:
1) wydawanie decyzji w zakresie ochrony środowiska w ramach zwykłego korzystania ze środowiska przez osoby fizyczne;
2) wydawanie decyzji nakazujących właścicielom odpadów usuwanie ich z miejsc do tego nieprzeznaczonych;
3) wydawanie decyzji posiadaczom odpadów usunięcie ich z miejsc nieprzeznaczonych do składania lub magazynowania odpadów;
4) wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych;
5) działanie w zakresie zapobiegania nadzwyczajnym zagrożeniom środowiska;
6) nadzór nad eksploatacją i konserwacją studni oligoceńskich wraz ze sporządzaniem informacji o poborze wody i wnoszeniem należnych opłat;
7) prowadzenie spraw związanych z ochroną zasobów przyrodniczych na terenie Miasta;
8) prowadzenie rejestru pomników przyrody, użytków ekologicznych oraz zespołów przyrodniczo-krajobrazowych;
9) koordynowanie procesu inwestycyjnego dot. urządzania parków, placów zieleni i zabaw oraz przy modernizacji i konserwacji istniejących;
10) wykaszanie chwastów z terenów stanowiących własność Miasta;
11) nadzór nad eksploatacją fontann;
12) zakup i konserwacja elementów małej architektury na terenach miejskich ze szczególnym uwzględnieniem zieleni miejskiej, terenów rekreacyjnych i parków;
13) nadzór nad konserwacją i remontem rowów odwadniających na terenie Miasta;
14) koordynacja procesu inwestycyjnego polegającego na budowie i przebudowie rowów odwadniających na terenie Miasta, połączona ze współpracą z innymi podmiotami i gminami, opiniowanie projektów w zakresie odprowadzanie wód deszczowych do rowów;
15) prowadzenie bazy danych dotyczących umów zawartych przez właścicieli poszczególnych nieruchomości na odbiór odpadów komunalnych i opróżnianie zbiorników bezodpływowych oraz ewidencji ilości odpadów komunalnych i nieczystości płynnych usuwanych przez podmioty prowadzące działalność w w/w zakresie;
16) sprawdzanie uciążliwości powodowanej przez kanalizację lokalną oraz wydawanie decyzji nakazujących podłączenie posesji do kanalizacji sanitarnej;
17) nakazywanie właścicielowi gruntu przywrócenia stanu poprzedniego lub wykonywanie urządzeń zapobiegających szkodom w przypadku spowodowania zmiany stanu wody na gruntach sąsiednich;
18) zatwierdzanie w drodze decyzji ugód dotyczących zmian stanu wody na gruntach sąsiednich;
19) opiniowanie dokumentacji projektowej wykonania prac geologicznych na terenie Miasta;
20) prowadzenie postępowania w sprawach związanych z wydawaniem zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów wraz z naliczaniem opłat i kar, prowadzenie postępowania w przypadku zniszczenia zieleni oraz wycinki bez wymaganego zezwolenia;
21) prowadzenie spraw związanych ze zgłoszeniem usunięcia drzew
22) prowadzenie spraw związanych z edukacją ekologiczną i współpraca w tym zakresie z placówkami oświatowymi;
23) prowadzenie spraw związanych z segregacją odpadów komunalnych w Mieście;
24) koordynacja prac i realizacja zadań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz uchwał lokalnych;
25) likwidacja dzikich wysypisk śmieci;
26) letnie oczyszczanie ulic miejskich, chodników i ciągów pieszych należących do Miasta;
27) nadzór nad realizacją zadań związanych z zimowym utrzymaniem ulic miejskich;
28) nadzór nad realizacją umowy dotyczącej usytuowania kabin sanitarnych na terenie Miasta;
29) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi:
a) zapewnianie objęcia wszystkich mieszkańców Miasta zorganizowanym systemem odbierania wszystkich rodzajów odpadów komunalnych,
b) zapewnianie warunków funkcjonowania systemu selektywnego odbierania odpadów komunalnych,
c) przygotowywanie i aktualizacja uchwał związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami na terenie miasta,
d) przyjmowanie i weryfikacja deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
e) wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w przypadku niezłożenia lub złożenia nieprawidłowej deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
f) przyjmowanie sprawozdań od przedsiębiorców w zakresie odbioru odpadów z nieruchomości oraz odbioru nieczystości ciekłych,
g) prowadzenie rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
h) wydawanie zaświadczeń w zakresie wpisywania/ wykreślania przedsiębiorców do rejestru działalności regulowanej;
30) zapewnienie opieki bezdomnym zwierzętom oraz nadzór nad ich wyłapywaniem poprzez współpracę ze schroniskiem dla bezdomnych zwierząt, służbami weterynaryjnymi, Eko-patrolem Straży Miejskiej;
31) przygotowywanie programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt;
32) przygotowywanie zezwoleń na utrzymywanie psów ras uznawanych za agresywne;
33) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem;
34) sporządzanie planów Ochrony Środowiska, aktualizacja i sprawozdawczość;
35) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o środowisku;
36) udostępnienie danych o środowisku w związku z wpływającymi wnioskami;
37) udostępnienie informacji w związku z zapytaniami w trybie dostępu do informacji publicznej;
38) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;
39) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu danych o dokumentach zawierających informację o środowisku i jego ochronie;
40) prowadzenie spraw związanych z naliczaniem opłat za zmniejszoną retencję;
41) przygotowywanie danych do budżetu, sporządzanie umów, sprawozdań, dokumentów finansowych;
42) podejmowanie działań w zakresie poprawy jakości powietrza;
43) podejmowanie działań w zakresie wdrażania gospodarki niskoemisyjnej;
44) opiniowanie projektów uchwał województwa mazowieckiego w zakresie ochrony powietrza jak również przygotowywanie wymaganych sprawozdań;
45) obsługa mieszkańców w zakresie dofinansowania przedsięwzięć związanych z wymianą źródeł ciepła;
46) przedkładanie marszałkowi województwa informacji o rodzaju, ilości i miejscach występowania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska;
47) obsługa mieszkańców w zakresie dofinansowania przedsięwzięć związanych z wymianą pokryć dachowych z płyt azbestowych;
48) urządzanie i konserwacja zieleni wchodzącej w skład dróg gminnych i skwerów;
49) nadzór nad konserwacją placów zabaw na terenach stanowiących własność miasta;
50) inwentaryzacja źródeł ogrzewania na terenie miasta;
51) nadzór na realizacją zadań związanych z dotacją do wymiany źródeł ogrzewania;
52) podejmowanie działań w zakresie małej retencji;
53) nadzór na realizacją zadań związanych z dotacją do małej retencji;
54) nadzór nad zadaniami związanymi z dofinansowaniem do wymiany azbestu;
55) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział;
56) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału;
57) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej, wymaganych przepisami informacji z zakresu merytorycznego Wydziału;
58) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu;
59) realizacja zadań dotyczących Budżetu Obywatelskiego w ramach kompetencji wydziału;
60) przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego, projektów odpowiedzi na wnioski w trybie informacji publicznej.