Rejestracja zgonu
1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
OPŁATY:
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.
MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:
Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 1
Zgłoszenie zgonu dokumentuje się w formie protokołu, który podpisują zgłaszający zgon i kierownik USC.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu odpis skrócony aktu zgonu.
TRYB ODWOŁAWCZY:
Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC Pruszków przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.
PODSTAWA PRAWNA:
1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2020.463 j.t.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2019.1000 j.t.)