W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszkowa
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków

tel. (+48) 22 735 88 88
fax (+48) 22 758 66 50
e-mail: um@miasto.pruszkow.pl

NIP Gminy Miasta Pruszków: 534-24-06-015
Regon Gminy: 015834660

NIP Urzędu: 534-10-02-770
REGON Urzędu: 000592874

Kod gminy: 1421021

/umpruszkow/SkrytkaESP

 

Rejestracja zgonu

WYMAGANE DOKUMENTY:

1.Karta zgonu stwierdzająca zgon i jego przyczynę, wydana przez lekarza.
2.Dowód osobisty osoby zmarłej (paszport w przypadku zgonu cudzoziemca).
3.Do wglądu: dokument tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
4.Zgon należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

OPŁATY:

Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 1
TERMIN ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Zgłoszenie zgonu dokumentuje się w formie protokołu, który podpisują zgłaszający zgon i kierownik USC.
Po sporządzeniu aktu zgonu wydawany jest z urzędu odpis skrócony aktu zgonu.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji, odmawiającej dokonania czynności, wydanej przez Kierownika USC Pruszków  przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.


 

PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. - Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2020.463 j.t.).
2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2019.1000 j.t.)

Powiadom znajomego