Wnioski o wpis, zmianę wpisu lub wykreślenie z rejestru żłobków, klubów dziecięcych i dziennych opiekunów
Wszystkie wnioski i formularze dotyczące żłobków i klubów dziecięcych oraz dziennych opiekunów są składane wyłącznie drogą elektroniczną – za pośrednictwem Portalu Informacyjno-Usługowego Emp@tia (https://empatia.mpips.gov.pl/), skąd wpływają bezpośrednio do Rejestru Żłobków (https://rejestrzlobkow.mpips.gov.pl)
W celu uzyskania dostępu do ww. systemu elektronicznego i jego dalszej obsługi należy założyć profil zaufany lub podpis elektroniczny (informacje dostępne są pod adresem https://obywatel.gov.pl/zaloz-profil-zaufany) a następnie założyć konto na Platformie Informacyjno-Usługowej Emp@tia.
Wnioski o wpis, zmianę we wpisie oraz wykreślenie z rejestru żłobków i klubów dziecięcych znajdują się w module ewnioski. Przed przystąpieniem do rejestracji wniosku o wpis należy pamiętać o posiadaniu niezbędnych dokumentów, które należy dołączyć.
Rejestr żłobków i klubów dziecięcych, funkcjonujących na terenie miasta Pruszkowa, prowadzi Prezydent Pruszkowa. Po potwierdzeniu spełniania warunków wymaganych do dokonania wpisu do rejestru Prezydent Pruszkowa wydaje zaświadczenie o wpisie podmiotu do rejestru.
Prezydent Pruszkowa w przypadku klubów dziecięcych, potwierdza spełnianie przez nie wymagań sanitarno-lokalowych, wydając pozytywną opinię, określającą w szczególności maksymalną liczbę miejsc w klubie (Dz.U.2021 poz. 75).
Druk wniosku o wydanie opinii sanitarnej dla klubu dziecięcego znajduje się w załączniku poniżej.