W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszkowa
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków

tel. (+48) 22 735 88 88
fax (+48) 22 758 66 50
e-mail: um@miasto.pruszkow.pl

NIP Gminy Miasta Pruszków: 534-24-06-015
Regon Gminy: 015834660

NIP Urzędu: 534-10-02-770
REGON Urzędu: 000592874

Kod gminy: 1421021

/umpruszkow/SkrytkaESP

 

Dofinansowanie do wymiany pieca - Program Gminny

W terminie 15.01.2024 r. do 30.09.2024 r. przyjmowane będą wnioski o udzielenie dotacji na wymianę źródła ogrzewania. 

Dotacja przydzielana będzie na następujących zasadach:

a) w przypadku wymiany kotła węglowego na gazowy, olejowy, elektryczny, na biomasę kosztami
kwalifikowanymi będą:
- Koszt zakupu pieca oraz prace w zakresie przystosowania kotłowni do nowego sposobu ogrzewania, lecz nie więcej niż 10 tys. zł
- Koszt budowy przyłącza gazowego w wysokości 70 % poniesionych kosztów

b) w przypadku wymiany pieca gazowego na inny gazowy o większej sprawności (kondensacyjny) kosztami kwalifikowanymi będą:
- koszt zakupu pieca w wysokości 25 % poniesionych kosztów zakupu pieca lecz nie więcej niż 2 tys. zł

c) w przypadku wymiany źródła ogrzewania na inne, o większej sprawności :
- w przypadku wymiany na pompę ciepła – dofinansowanie w wysokości 12 tys. zł
- w przypadku przyłączenia budynku do sieci ciepłowniczej – dofinansowanie w wysokości 15 tys. zł

Zgodnie z regulaminem oceny wniosków, w pierwszej kolejności preferowane będą inwestycje związane z likwidacją pieców węglowych.

Wnioski należy składać na specjalnych formularzach razem ze wszystkimi załącznikami:
- oświadczenie o prowadzonej lub nieprowadzonej działalności gospodarczej,
- oświadczenie o nieotrzymaniu pomocy de minimis,
- zgoda współwłaścicieli, (jeżeli dotyczy)
- oświadczenie właściciela nieruchomości o posiadaniu pieca węglowego, (jeżeli dotyczy) 
- kopia dokumentu potwierdzającego własność budynku,
- zdjęcie obecnego źródła ciepła,
- specyfikacja techniczna planowanego do zakupu pieca.



Wypełnione wnioski należy składać na kancelarię Urzędu Miasta Pruszkowa przy ul. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków. 

Więcej informacji można uzyskać pod numerami telefonów: 22 735 87 89, 22 735 88 20 lub kontaktując się przez pocztę elektroniczną srodowisko@miasto.pruszkow.pl.

Szczegóły zasad udzielania dofinansowania oraz naboru reguluje Uchwała Nr XXXIII.338.2021 Rady Miasta Pruszkowa z dnia 28.01.2021 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej z budżetu gminy Miasto Pruszków  na dofinansowanie kosztów inwestycji służących ochronie powietrza oraz Zarządzenie Nr 59/2023 Prezydenta Miasta Pruszkowa z dnia 13 lutego 2023 r. w sprawie ogłoszenia naboru wniosków o udzielenie dotacji celowej z budżetu miasta Pruszkowa na zadanie służące ochronie powietrza, związane z wymianą kotłów lub palenisk węglowych na źródła ciepła o wyższej niż dotychczas sprawności wytwarzania ciepła oraz powołania Komisji do ich rozpatrzenia.

Załączniki

Wniosek pdf, 493 kB
Uchwała pdf, 474 kB

Powiadom znajomego