Regulamin udzielenia dofinansowania dla osób fizycznych na usuwanie i utylizację odpadów niebezpiecznych zawierających azbest
REGULAMIN UDZIELENIA DOFINANSOWANIA DLA OSÓB FIZYCZNYCH NA USUWANIE I UTYLIZACJĘ ODPADÓW NIEBEZPIECZNYCH ZAWIERAJĄCYCH AZBEST ZE ŚRODKÓW BUDŻETU MIASTA
§1
1. Regulamin określa szczegółowe zasady przyznawania mieszkańcom dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na pokryciu części kosztów związanych z wymianą lub likwidacją pokryć dachowych i elewacji zawierających azbest na budynkach mieszkalnych i gospodarczych z terenu miasta Pruszkowa.
2. Dofinansowanie mogą uzyskać tylko osoby fizyczne, będące właścicielami obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie miasta Pruszkowa.
3. Środki przekazane są w formie zwrotu części udokumentowanych kosztów realizacji zadania, po jego zakończeniu.
§2
Dofinansowanie obejmuje koszty demontażu, transportu i utylizacji wyrobów zawierających azbest pozyskanych w trakcie wymiany i rozbiórki powierzchni pokryć dachowych i elewacji zgłoszonych przez właściciela we wniosku.
§3
Wysokość dofinansowania określonego w §2 wynosi 70%.
§4
Właściciel nieruchomości ubiegający się o dofinansowanie usuwania wyrobów zawierających azbest jest zobowiązany do złożenia w Urzędzie Miasta Pruszków następujących dokumentów:
1. wniosek.
2. kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki wraz z zaznaczonym na mapie budynkiem będącym przedmiotem wniosku.
3. informacja o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone (wg załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki).
4. kopia potwierdzenia zgłoszenia w Wydziale Architektury Starostwa Powiatowego w Pruszkowie rozpoczęcia robót budowlanych lub rozbiórki obiektu budowlanego, albo decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę.
5. kopia karty przekazania odpadu pomiędzy właścicielem a przedsiębiorcą z potwierdzeniem przekazania odpadów na składowisko do tego przeznaczone.
6. potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie faktur/y VAT lub rachunku/ów wystawionych przez uprawioną firmę odbierającą ww. odpady w celu ich wywozu do unieszkodliwienia z wyszczególnionymi kosztami utylizacji odpadu.
7. pisemna zgoda na kontrolę prac objętych wnioskiem przez pracowników Urzędu Miasta Pruszkowa.
§5
Prace, o których mowa w §2 mogą być realizowane jedynie przez wykonawcę posiadającego stosowne zezwolenie wydane przez właściwy organ.
§6
Wnioski rozpatrywane będą według kolejności zgłoszeń, do wysokości posiadanych środków.
§7
Wnioski, które nie zostały zakwalifikowane z uwagi na wyczerpanie środków w danym roku przechodzą na rok następny.
§8
Wypłata dofinansowania nastąpi poprzez odbiór przyznanej kwoty w kasie Urzędu Miasta Pruszków lub przelewem na wskazane przez właściciela konto.
Wykaz dokumentów niezbędnych do uzyskania dofinansowania:
Dokumenty składane przed przystąpieniem do demontażu:
• wniosek,
• kserokopia aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku/działki wraz z zaznaczonym na mapie budynkiem będącym przedmiotem wniosku,
• informacja o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystywanie zostało zakończone (wg załącznika nr 3 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31),
• kopia potwierdzenia zgłoszenia w Wydziale Architektury Starostwa Powiatowego w Pruszkowie rozpoczęcia robót budowlanych lub rozbiórki obiektu budowlanego, albo decyzji o pozwoleniu na budowę lub rozbiórkę,
• pisemna zgoda na kontrolę prac objętych wnioskiem przez pracowników Urzędu Miasta Pruszkowa.
Dokumenty składane po zrealizowaniu demontażu:
• kopia karty przekazania odpadu pomiędzy właścicielem a przedsiębiorcą z potwierdzeniem przekazania odpadów na składowisko do tego przeznaczone,
• potwierdzone za zgodność z oryginałem kserokopie faktur/y VAT lub rachunku/ów wystawionych przez uprawioną firmę odbierającą ww. odpady w celu ich wywozu do unieszkodliwienia z wyszczególnionymi kosztami utylizacji odpadu.