- Odszkodowania za nieruchomości przejęte pod drogi gminne
XMLProces nabywania nieruchomości pod inwestycje w zakresie dróg gminnych rozpoczyna się w dniu, w którym Prezydent Miasta wystąpi do Starosty Pruszkowskiego z wnioskiem o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, zwanej dalej „decyzją ZRID”.
Decyzja ZRID zatwierdza podziały nieruchomości oraz określa działki, które przechodzą z mocy prawa na własność Miasta Pruszków z dniem, w którym decyzja ta stanie się ostateczna.
Wysokość odszkodowania za nieruchomości przejęte na rzecz gminy ustala Starosta Pruszkowski w postępowaniu administracyjnym, które kończy się wydaniem decyzji o ustaleniu odszkodowania. Sprawa taka wszczynana jest z urzędu, co oznacza, że chwilą, gdy decyzja o ZRID stała się ostateczna i wykonalna, starosta bez jakiegokolwiek żądania dotychczasowego właściciela lub zarządcy drogi, powinien podjąć czynności zmierzające do wydania decyzji odszkodowawczej.
Kiedy decyzja ustalająca odszkodowanie stanie się ostateczna, Prezydent Miasta wypłaci odszkodowanie ustalone w tej decyzji.
Każda osoba fizyczna lub prawna, której przysługuje odszkodowanie z tytułu przejęcia przez Miasto Pruszków nieruchomości objętych decyzją ZRID, musi złożyć do Urzędu Miasta Pruszkowa oświadczenie o numerze rachunku bankowego na potrzeby wypłaty odszkodowania.
Poniżej znajdują się druki oświadczeń o numerze rachunku bankowego w wersji edytowalnej lub w wersji pdf. W zależności od rodzaju posiadanego prawa własności należy wybrać odpowiedni formularz.
Formularz dla małżeństw dotyczy prawa własności na zasadach wspólności ustawowej małżeńskiej:
Brak artykułów