W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszkowa
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków

tel. (+48) 22 735 88 88
fax (+48) 22 758 66 50
e-mail: um@miasto.pruszkow.pl

NIP Gminy Miasta Pruszków: 534-24-06-015
Regon Gminy: 015834660

NIP Urzędu: 534-10-02-770
REGON Urzędu: 000592874

Kod gminy: 1421021

/umpruszkow/SkrytkaESP

 

Osoby fizyczne

WYKAZ DOKUMENTÓW MOGĄCYCH POTWIERDZIĆ PODSTAWĘ UDZIELENIA ULGI 

W przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności nie będących przedsiębiorcami:

  1. Wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności/rozłożenia na raty zapłaty zobowiązania podatkowego, umorzenia w całości/części zaległości podatkowej/ odsetek za zwłokę/opłaty prolongacyjnej (wzór dokumentu do pobrania na stronie urzędu).
  2. oświadczenie wnioskodawcy nieprowadzącego działalności gospodarczej o sytuacji finansowej, rodzinnej i majątkowej (wzór dokumentu do pobrania na stronie urzędu), 
  3. dokumenty potwierdzające sytuację finansową i majątkową, określoną w oświadczeniu, o którym mowa w pkt 2), w tym m.in.:
    1. kopia deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę,
    2. kopie dokumentów potwierdzających wysokość wynagrodzenia, nagród, honorariów, dywidendy, dochodów z tytułu dzierżawy lub najmu, dochodów z gospodarstwa rolnego, odcinki emerytury lub renty, otrzymane stypendia i zapomogi, dokumenty potwierdzające pobieranie zasiłków z tytułu pomocy społecznej, bezrobocia, alimenty lub innych należności i otrzymywanych świadczeń (za 3 miesiące poprzedzające złożenie wniosku),
    3. dokumenty potwierdzające istnienie zobowiązań finansowych (kredyty, pożyczki, itp.), 
    4. dokumenty potwierdzające wysokość wydatków stałych;
    5. oświadczenie o nieruchomościach i prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem hipoteki przymusowej i rzeczach ruchomych oraz zbywalnych prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem zastawu skarbowego(druk ORD – HZ  lub oświadczenie o odmowie jego złożenia.
  4. pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę jak również potwierdzenie uiszczenia opłaty od pełnomocnictwa (wzór pełnomocnictwa do pobrania na stronie urzędu)
  5. wszelkie inne dokumenty uzasadniające przyznanie ulgi (np. zaświadczenia lekarskie, orzeczenia o niepełnosprawności, rachunki z apteki itp.), 

W przypadku osób fizycznych prowadzących działalność lub będących przedsiębiorcami: 

  1. Wniosek w sprawie odroczenia terminu płatności/rozłożenia na raty zapłaty zobowiązania podatkowego, umorzenia w całości/części zaległości podatkowej/ odsetek za zwłokę/opłaty prolongacyjnej (wzór dokumentu do pobrania na stronie urzędu).
  2. oświadczenie wnioskodawcy prowadzącego działalności gospodarczej o sytuacji finansowej, rodzinnej i majątkowej (wzór dokumentu do pobrania na stronie urzędu), 
  3. właściwe dokumenty potwierdzające sytuację finansową za rok poprzedzający złożenie wniosku, tj.:
    1. kopia deklaracji podatkowej za rok poprzedzający złożenie wniosku o ulgę 
    2. aktualne zaświadczenie z Urzędu Skarbowego i ZUS o niezaleganiu/zaleganiu w  płaceniu zobowiązań,
    3. dokumenty potwierdzające istnienie zobowiązań finansowych (kredyty, pożyczki, itp.),
    4. druk ORD – HZ (oświadczenie o nieruchomościach i prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem hipoteki przymusowej i rzeczach ruchomych oraz zbywalnych prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem zastawu skarbowego) lub oświadczenie o odmowie jego złożenia.
  4. zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,
  5. decyzja nadającą numer NIP/REGON,
  6. pełnomocnictwo – jeśli wnioskodawca reprezentowany jest przez inną osobę lub podmiot,
  7. wszelkie inne dokumenty uzasadniające przyznanie ulgi,
  8. wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca oraz jednostki gospodarcze powiązane z wnioskodawcą otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzednich lat, albo oświadczenie o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie przez wnioskodawcę  i jednostki powiązane (wzór dokumentu do pobrania na stronie urzędu), albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
  9. formularz zawierający informacje niezbędne do udzielenia pomocy de minimis, o których mowa w § 2 ust. 1 i 1a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, zm. Dz. U. z 2014 r. poz. 1543, Dz. U. z 2013 r. poz. 276) sporządzany według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do w/w rozporządzenia(wzór dokumentu do pobrania na stronie urzędu).

 

Wniosek można złożyć osobiście w Urzędzie Miasta Pruszków, wysłać listownie na adres Urzędu bądź przesłać przez ePUAP.

Wniosek złożony w formie dokumentu elektronicznego powinien być podpisany za pomocą kwalifikowanego podpisu elektronicznego lub przy użyciu profilu zaufanego ePUAP.

Jeśli przebywasz za granicą, wniosek możesz złożyć również w Polskim Urzędzie Konsularnym

 

Dodatkowe Informacje

Złożenie wniosku jest bezpłatne

Złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub urzędowo poświadczonego podpisu pełnomocnictwa podlega opłacie w wysokości 17 zł

Wpłaty należy dokonać w kasie Urzędu Miasta Pruszków lub przelewem na konto bankowe nr.  49 1240 6973 1111 0010 8630 1623 w tytule wpisując "opłata skarbowa za pełnomocnictwo". Opłatę skarbową może zapłacić również twój pełnomocnik.

Złożenie pełnomocnictwa udzielonego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu nie podlega opłacie skarbowej.

ORD-HZ oświadczenie o nieruchomościach oraz prawach majątkowy, które mogą być przedmiotem hipoteki przymusowej, i rzeczach ruchomych oraz zbywalnych prawach majątkowych, które mogą być przedmiotem zastawu skarbowego

ORD-HZ oświadczenie o nieruchomościach oraz prawach majątkowy

Załączniki

Powiadom znajomego