Ustanowienie trwałego zarządu nieruchomości
Karta informacyjna
|
![]() |
Karta informacyjna G-5 URZĄD MIASTA PRUSZKOWA |
|
Sprawa |
Ustanowienie trwałego zarządu nieruchomości |
|
Podstawa prawna |
art.45 ust.1 i 2, art.82 i art.83 ust.1 i 2 pkt 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami ( tekst jednolity Dz.U. z 2010 roku Nr 102, poz.651 ze zmianami ) |
|
Wymagane dokumenty |
- Wniosek o ustanowienie trwałego zarządu nieruchomości - aktualna wycena nieruchomości sporządzona przez uprawnionego rzeczoznawcę majątkowego |
|
Opłaty |
opłata roczna z tytułu trwałego zarządu jest uzależniona od celu, na jaki nieruchomość została oddana, i wynosi: - za nieruchomości oddane na cele obronności i bezpieczeństwa państwa, w tym ochrony przeciwpożarowej - 0,1% ceny, - za nieruchomości oddane pod budownictwo mieszkaniowe, na realizację urządzeń infrastruktury technicznej i innych celów publicznych, działalność charytatywną, opiekuńczą, kulturalną, leczniczą, oświatową, naukową, badawczo-rozwojową, wychowawczą lub sportowo-turystyczną, a także na siedziby organów władzy i administracji państwowej - 0,3% ceny, - za pozostałe nieruchomości - 1% ceny. |
|
Czas realizacji usługi |
do 1 miesiąca |
|
Jednostka odpowiedzialna |
Urząd Miasta Pruszkowa, Wydział Geodezji Miasta, ul. Kraszewskiego 14/16, pokój nr 63 |
|
Tryb odwoławczy |
Nie ma trybu odwoławczego |
|
Uwagi |
Nieruchomości stanowiące własność gminy mogą być oddane w trwały zarząd jednostkom organizacyjnym gminy. Trwały zarząd ustanawia się na czas nie oznaczony lub oznaczony. |
Opublikowane przez: Krzysztof Gromek | Data wprowadzenia: 2015-09-30 15:35:44 | Data modyfikacji: 2019-08-06 13:15:30.
