Wydział Bezpieczeństwa Informacji i Teleinformatyki
tel. (22) 735 88 87
adres e-mail: malgorzata.kikta@miasto.pruszkow.pl
W skład Wydziału Bezpieczeństwa Informacji i Teleinformatyki wchodzą:
1) Referat ds. ochrony informacji.
2) Referat ds. informatycznych.
Do zadań Wydziału Bezpieczeństwa Informacji i Teleinformatyki należy w szczególności:
1. Monitorowanie przestrzegania ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO (Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.), innych przepisów Unii lub państw członkowskich o ochronie danych oraz polityk administratora lub podmiotu przetwarzającego w dziedzinie ochrony danych osobowych, w tym podział obowiązków, działania zwiększające świadomość, szkolenia personelu uczestniczącego w operacjach przetwarzania oraz powiązane z tym audyty;
2. Udzielanie na żądanie zaleceń co do oceny skutków dla ochrony danych
oraz monitorowanie jej wykonania zgodnie z art. 35 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO;
3. Współpraca z organem nadzorczym;
4. Pełnienie funkcji punktu kontaktowego dla organu nadzorczego w kwestiach związanych z przetwarzaniem, w tym z uprzednimi konsultacjami, o których mowa w art. 36 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych RODO oraz w stosownych przypadkach prowadzenie konsultacji we wszelkich innych sprawach;
5. Opiniowanie umów, projektów uchwał, zarządzeń, wniosków o udostępnienie danych pod względem ochrony danych osobowych;
6. Opracowanie projektów procedur, instrukcji i wytycznych z zakresu ochrony danych;
7. Konsultacje z pracownikami, udzielanie rekomendacji;
8. Monitorowanie, sprawdzenia i audyty w zakresie przestrzegania ochrony d.o.;
9. Informowanie administratora i pracowników urzędu o obowiązkach związanych
z ochroną danych osobowych;
10. Prowadzenie analiz i rejestrów wymaganych przez przepisy prawa krajowego i UE
w zakresie j.w.;
11. Prowadzenie Archiwum Zakładowego Urzędu Miasta Pruszkowa zgodnie z instrukcją kancelaryjną i jednolitym rzeczowym wykazem akt;
12. Współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie przygotowania akt do złożenia w Archiwum Zakładowym Urzędu w oparciu o spisy zdawczo-odbiorcze wykonane przez komórki organizacyjne;
13. Nadzór nad właściwym przekazywaniem akt do Archiwum Zakładowego
przez poszczególne komórki organizacyjne Urzędu;
14. Udostępnienie akt i innej dokumentacji przechowywanej w archiwum do celów służbowych i naukowych zgodnie z obowiązującymi przepisami;
15. Wydawanie zainteresowanym stosownych zaświadczeń na podstawie akt znajdujących się w Archiwum Urzędu i ich ewidencjonowanie;
16. Opracowywanie i wdrażanie kompleksowego programu informatyzacji Urzędu Miasta;
17. Dbanie o zgodność rozwiązań planowanych do zastosowania w Urzędzie z modelem przyjętym w administracji publicznej;
18. Określenie i nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie standardów oraz parametrów sprzętu i oprogramowania, opiniowanie zakupów i inwestycji w tym zakresie;
19. Zarządzanie, administrowanie oraz obsługa techniczna systemów informatycznych użytkowanych w Urzędzie;
20. Instalowanie, konfiguracja i konserwacja urządzeń komputerowych oraz wszelkiego oprogramowania w Urzędzie;
21. Załatwianie spraw serwisowych i gwarancyjnych;
22. Wsparcie techniczne usług związanych z uwierzytelnianiem – instalacja i aktualizacja oprogramowania do podpisów elektronicznych;
23. Instalacja telefonów w pomieszczeniach Urzędu Miasta oraz administrowanie centralą telefoniczną;
24. Koordynacja i nadzór nad przygotowaniem założeń do programów, projektowanie, produkcja, zakup i wdrażanie systemów aplikacyjnych;
25. Nadzór nad legalnością stosowanego oprogramowania i właściwego zabezpieczenia danych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.);
26. Udzielanie pracownikom wszelkiej pomocy związanej z pracą ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym;
27. Zakup sprzętu i oprogramowania informatycznego;
28. Pełnienie funkcji „administratora systemu” w myśl przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
29. Obsługa i realizacja wniosków o nadanie uprawnień do systemów informatycznych oraz prowadzenie ewidencji osób uprawnionych;
30. Wykonywanie zadań przypisanych podmiotowi publicznemu na mocy przepisów o cyberbezpieczeństwie;
31. Zapewnienie informatycznej obsługi wyborów i referendów;
32. Przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego projektów odpowiedzi na wnioski w trybie informacji publicznej;
33. Prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział;
34. Zamieszczenie w Biuletynie Informacji Publicznej, wymaganych przepisami informacji z zakresu merytorycznego Wydział;
35. Współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.