OBWIESZCZENIE o przystąpieniu do sporządzenia "Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar II” oraz „Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar I”
PREZYDENT
MIASTA PRUSZKOWA
Pruszków, 24 lipca 2024 r.
WPP.6721.75.3.2024
WPP.6721.76.3.2024
OBWIESZCZENIE
o przystąpieniu do sporządzenia "Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar II” oraz „Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar I”
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z późn. zm.) zawiadamiam o podjęciu przez Radę Miasta Pruszkowa uchwały Nr III.32.2024 z dnia 18 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar II oraz uchwały Nr III.33.2024 z dnia 18 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar I.
Granice obszarów ww. zmian planów miejscowych są wyznaczone na załącznikach graficznych, stanowiących załączniki nr 1 do niniejszych uchwał.
Przedmiotem zmiany ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar II będzie zmiana ustaleń uchwały Nr IX.81.2015 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 25 czerwca 2015 r. zmienionej uchwałą Nr LXXXV.799.2023 Rady Miasta Pruszkowa z dnia 30 listopada 2023 r. dla całego obszaru objętego planem w zakresie lokalizacji urządzeń wytwarzających energię z odnawialnych źródeł energii oraz ich stref ochronnych, zmiany wysokości zabudowy oraz zmiany ustaleń w zakresie gospodarowania odpadami.
Przedmiotem zmiany ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar I będzie zmiana ustaleń uchwały Nr XIX.198.2016 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 28 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar I” opublikowanej w Dzienniku Urzędowym Województwa Mazowieckiego z dnia 26 lipca 2016 r. poz. 7074 w zakresie zmiany ustaleń dotyczących sposobu i terminu tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania dla terenu 1ZP oraz zmiany ustaleń w zakresie gospodarowania odpadami.
Jednocześnie na podstawie art. 39 ust. 1 pkt 1 i 2 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 51 ust. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2023 r. poz. 1094 z późn. zm.) zwanej dalej „ustawą”, zawiadamiam, że Gmina Miasto Pruszków przystępuje do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko skutków realizacji ww. zmian planów miejscowych, obejmującej w szczególności sporządzenie prognoz odziaływania na środowisko do ww. zmian planów miejscowych.
Z niezbędną dokumentacją spraw można się zapoznać w siedzibie Urzędu Miasta Pruszkowa w Wydziale Planowania Przestrzennego w pokoju nr 68 w godzinach pracy Urzędu – poniedziałek w godz. 8:00 – 18:00, wtorek – czwartek w godz. 8:00 – 16:00, piątek w godz. 8:00 – 14:00.
Uchwała Nr III.32.2024 Rady Miasta Pruszkowa z dnia 18 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia "Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar II” oraz uchwała Nr III.33.2024 Rady Miasta Pruszkowa z dnia 18 czerwca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia „Zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego części obszaru miasta Pruszkowa – Gąsin Przemysłowy – obszar I” zostały opublikowane na stronie: https://bip.um.pruszkow.pl patrz: RADA MIASTA - Uchwały Rady Miasta.
Zainteresowani mogą składać wnioski do projektów wyżej wymienionych zmian planów miejscowych i do prognoz odziaływania na środowisko (stosownie do przepisów art. 39 ust. 1 pkt 3 i 4 i art. 40 „ustawy”) w nieprzekraczalnym terminie do dnia 16 sierpnia 2024 r.
Zgodnie z art. 8g ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym wnioski do projektów planów w związku z art. 40 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko wnioski do postępowania w sprawie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, należy składać do Prezydenta Miasta Pruszkowa na piśmie utrwalonym w postaci papierowej w kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa lub pocztą na adres ul. J. I. Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków, ustnie do protokołu w Wydziale Planowania Przestrzennego lub w postaci elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej na adres e-mail: prezydent@miasto.pruszkow.pl lub na adres elektronicznej skrzynki podawczej Miasta Pruszkowa na platformie ePUAP: /umpruszkow/SkrytkaESP, na formularzu w postaci papierowej lub w formie dokumentu elektronicznego.
Składający wniosek podaje swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazuje, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem, oraz może podać dodatkowe dane do kontaktu takie jak adres do korespondencji lub numer telefonu. Wskazane jest również oznaczenie obszaru, którego wniosek dotyczy (informacja pozwalająca na identyfikację obszaru, którego dotyczy wniosek, w szczególności adres, numer ewidencyjny działki, numer obrębu ewidencyjnego, nazwę ulicy).
Wnioski należy składać przy wykorzystaniu formularza pn.: „Pismo dotyczące aktu planowania przestrzennego”, zgodnego ze wzorem stanowiącym załącznik do rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. z 2023 r. poz. 2509), dostępnego w Urzędzie Miasta Pruszkowa w pokoju nr 68 oraz zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta Pruszkowa na stronie internetowej: https://bip.um.pruszkow.pl/artykuly/702/-wniosek-do-projektu-aktu-planowania-przestrzennego.
Wnioski złożone w innej formie niż na obowiązującym formularzu oraz wnioski złożone po terminie w myśl art. 41 „ustawy” pozostaną bez rozpatrzenia.
Stosownie do przepisów art. 39 ust. 1 pkt 5 „ustawy” organem właściwym do rozpatrzenia złożonych wniosków jest Prezydent Miasta Pruszkowa.
Prezydent Miasta Pruszkowa
Piotr Bąk
INFORMACJA ADMINISTRATORA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Realizując obowiązek informacyjny, zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) informujemy, że:
1. Administratorem Państwa danych osobowych przetwarzanych w Urzędzie Miasta Pruszkowa jest Prezydent Miasta; 05-800 Pruszków, ul. J.I. Kraszewskiego 14/16 tel. (22) 735-88-88 fax (22) 758-66-50 email: prezydent@miasto.pruszkow.pl
2. Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych: adres pocztowy jw., adres e-mail: prezydent@miasto.pruszkow.pl.
3. Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu sporządzenia lub zmiany aktu planowania przestrzennego (dalej: APP), rozpatrzenia wniosków i uwag do projektu APP na podstawie art. 8g ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym tj. w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO. W przypadku danych dobrowolnych (numer telefonu lub adres do korespondencji) ich podanie służy wyłącznie usprawnieniu kontaktu organu z wnioskodawcą.
4. W związku z przetwarzaniem danych w celach o których mowa w pkt 3, Państwa dane osobowe mogą być udostępniane:
- zewnętrznym wykonawcom projektów dokumentów planistycznych,
- organom władzy publicznej oraz podmiotom wykonującym zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie i w celach, które wynikają z przepisów powszechnie obowiązującego prawa;
- osobom wnioskującym o dostęp do informacji publicznej w trybie ustawy o dostępnie do informacji publicznej, w przypadku w którym nie zachodzi podstawa do ograniczenia dostępu zgodnie z art. 5 Ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz. U. z 2022 r. poz. 902), z zachowaniem zasad wynikających z przepisów o ochronie danych osobowych (anonimizacja danych osobowych).
5. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego, chyba że wynika to z odrębnych przepisów prawa, nie będą profilowane i nie będą służyły zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.
6. Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane wieczyście zgodnie z kategorią archiwalną wynikającą z JRWA - kat. A, a w przypadku wniosku o sporządzenie lub zmianę APP Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez 5 lat zgodnie z JRWA. Okres ten ustalamy na podstawie instrukcji kancelaryjnej oraz ustawy o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach.
7. Osoba, której dane są przetwarzane ma prawo do:
- Dostępu do swoich danych osobowych - art.15 Rozporządzenia.
- Sprostowania danych osobowych –art. 16 Rozporządzenia.
- Żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych, z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 Rozporządzenia.
- Prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (na adres Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00 - 193 Warszawa), gdy uzna Pan/ Pani, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy Rozporządzenia. Ze względu na fakt, że przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze, realizacji zadań wykonywanych w interesie publicznym lub sprawowania władzy publicznej, nie przysługuje Państwu prawo do usunięcia danych osobowych- art. 17 ust.3 lit. b, d lub e; prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 Rozporządzenia oraz prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
8. Podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Konsekwencją nie podania danych osobowych będzie brak możliwości rozpatrzenia złożonej uwagi lub wniosku.
9. W przetwarzaniu danych osobowych stosuje się art. 8a ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 977 z pózn.zm.)