W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Urząd Miasta Pruszkowa
ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
05-800 Pruszków

tel. (+48) 22 735 88 88
fax (+48) 22 758 66 50
e-mail: um@miasto.pruszkow.pl

NIP Gminy Miasta Pruszków: 534-24-06-015
Regon Gminy: 015834660

NIP Urzędu: 534-10-02-770
REGON Urzędu: 000592874

Kod gminy: 1421021

/umpruszkow/SkrytkaESP

 

Obwieszczenie o przystąpieniu do opracowywania Gminnej Ewidencji Zabytków

PREZYDENT
MIASTA PRUSZKOWA

Pruszków, 26.05.2021 r.

WPP.4120.1.2021


OBWIESZCZENIE
o przystąpieniu do opracowania Gminnej Ewidencji Zabytków


            Na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 710) oraz § 18b Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 56) zawiadamiam o przystąpieniu do opracowania gminnej ewidencji zabytków, kart adresowych zabytków nieruchomych oraz kart adresowych stanowisk archeologicznych.

            Na podstawie art. 22 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, Prezydent prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy. W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte: zabytki nieruchome wpisane do rejestru, inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, inne zabytki nieruchome wyznaczone przez Prezydenta, w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

            Jednocześnie na podstawie § 18b. Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem, o zamiarze włączenia karty adresowej zabytku do gminnej ewidencji zabytków, o włączeniu tej karty, o sporządzeniu nowej karty adresowej zabytku, o zamiarze wyłączenia karty adresowej zabytku z gminnej ewidencji zabytków lub o wyłączeniu tej karty, Prezydent zawiadamia niezwłocznie właściciela lub posiadacza zabytku albo nieruchomości.

            Zawiadomienia o zamiarze włączenia w/w kart adresowych do gminnej ewidencji zabytków, dokonuje się w drodze obwieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej, umieszczonego co najmniej 14 dni przed planowanym terminem włączenia kart adresowych do gminnej ewidencji zabytków Miasta Pruszkowa.

Prezydent
Miasta Pruszkowa
/-/ Paweł Makuch

Załączniki

Powiadom znajomego