W związku z rosnącą ilością zakażeń wirusem COVID-19 (tzw. koronawirus), w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców i pracowników Urzędu Miasta Pruszkowa Prezydent Miasta wydał Zarządzenie nr 108.2021 z dnia 7 maja 2021r. w sprawie zmiany sposobu pracy i obsługi interesantów w Urzędzie Miasta Pruszkowa, w budynku Urzędu Stanu Cywilnego oraz w Punkcie Obsługi Mieszkańców.

Zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii informujemy, iż od dnia 

24 stycznia 2022 roku do dnia 28 lutego 2022 roku

Urząd Stanu Cywilnego, zgodnie z zaleceniami ministerstwa przechodzi w tryb pracy zdalnej. Interesanci urzędu obsługiwani są w sposób bezpośredni w sprawach dotyczących rejestracji aktu zgonu oraz po uprzednim zapisaniu się  w sprawach rejestracji aktu urodzenia dziecka. Pozostałe usługi realizowane są w sposób pośredni - poprzez złożenie dokumentów przez platformę elektroniczną ePUAP, korespondencyjnie lub osobiście w siedzibie USC. 

Urząd Stanu Cywilnego
05-800 Pruszków
Plac Jana Pawła II Nr 1

e-mail: usc@miasto.pruszkow.pl

Godziny pracy:
Poniedziałek – 8:00-18:00
Wtorek, środa, czwartek – 8:00-16:00
Piątek – 8:00-14:00

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - Anna Kotlarska

e-mail: anna.kotlarska@miasto.pruszkow.pl     tel. 22 738 45 61

Zastępca Kierownika - Ewa Więsek               tel. 22 738 45 63

 

centrala 22 738 45 60
fax 22 738 45 66
Kierownik 22 738 45 61
Zastępca Kierownika 22 738 45 63
Rejestracja urodzeń 22 738 45 62
Rejestracja małżeństw 22 738 45 60
Rejestracja zgonów 22 738 45 60
Transkrypcje, sprostowania, uzupełnienia w aktach stanu cywilnego 22 738 45 60
Archiwum (korespondencja, wydawanie odpisów, ePUAP)

22 738 45 60, 22 738 45 60

Aktualny numer konta Urzędu Miasta:

Miasto Pruszków, ul. Józefa Ignacego Kraszewskiego 14/16, 05-800 Pruszków

Bank PeKao S.A. 49 1240 6973 1111 0010 8630 1623

 

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:

  • rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów na podstawie zdarzeń, które nastąpiły na terenie Miasta Pruszków i Gminy Michałowice, oraz innych zdarzeń mających wpływ na stan cywilny osób,
  • dokonywanie zmian w aktach stanu cywilnego,
  • prowadzenie i archiwizowanie ksiąg stanu cywilnego oraz akt zbiorowych,
  • przyjmowanie zgłoszeń o nadanie medalu za długoletnie pożycie małżeńskie,
  • prowadzenie spraw z zakresu zmiany imion i nazwisk,
  • wydawanie zaświadczeń o nieistnieniu przeszkód celem zawarcia wyznaniowego związku małżeńskiego ze skutkami cywilnymi,
  • wydawanie odpisów aktów stanu cywilnego oraz zaświadczeń,
  • rejestracja, transkrypcja oraz odtworzenie zagranicznych aktów stanu cywilnego,
  • wydawanie obywatelowi polskiemu zaświadczeń o możności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego za granicą,
  • nadawanie numeru PESEL noworodkom urodzonym na terenie Miasta Pruszków i Gminy Michałowice,
  • rejestracja oświadczeń o uznaniu ojcostwa w rejestrze uznań,
  • współpraca z Archiwum Państwowym w zakresie przekazywania 100 letnich ksiąg urodzeń oraz 80 letnich ksiąg małżeństw i zgonów.

Terminy wydawania decyzji są zgodne z terminami zawartymi w kodeksie postępowania administracyjnego tj. niezwłocznie lub w terminie 1 miesiąca , jeżeli sprawa wymaga postępowania dowodowego.

Opłaty skarbowe:

  • odpis skrócony aktu stanu cywilnego – 22,00 zł
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego – 33,00 zł
  • sporządzenie aktu małżeństwa – 84,00 zł
  • ślub poza lokalem Urzędu Stanu Cywilnego na terenie Miasta Pruszków i Gminy Michałowice - 1000,00 zł
  • decyzja o zmianie nazwiska i imienia (imion) albo nazwiska lub imienia (imion) – 37,00 zł
  • zaświadczenie stwierdzające, że zgodnie z prawem polskim można zawrzeć małżeństwo – 38,00 zł
  • zaświadczenie o stanie cywilnym – 38,00 zł
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu transkrypcji – 50,00 zł
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu rejestracji urodzenia albo zgonu, które nastąpiły poza granicami RP i nie zostały tam zarejestrowane albo rejestracji urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu, które nastąpiły poza granicami RP, jeżeli w państwie urodzenia, zawarcia małżeństwa albo zgonu nie jest prowadzona rejestracja stanu cywilnego – 39,00 zł
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu odtworzenia treści zagranicznego dokumentu – 39,00 zł
  • odpis zupełny aktu stanu cywilnego wydany po dokonaniu odtworzenia treści aktu stanu cywilnego w przypadku zaginięcia lub zniszczenia księgi stanu cywilnego – 39,00 zł
  • inne czynności urzędowe – 11,00 zł

Wnioski do pobrania:

  • wniosek o wydanie odpisu aktu urodzenia [zobacz]
  • wniosek o wydanie odpisu aktu małżeństwa [zobacz]
  • wniosek o wydanie odpisu aktu zgonu [zobacz]
  • wniosek o uzupełnienie aktu stanu cywilnego [zobacz]
  • wniosek o sprostowanie aktu stanu cywilnego [zobacz]
  • wniosek o transkrypcje aktu urodzenia [zobacz]
  • wniosek o transkrypcje aktu małżeństwa [zobacz]
  • wniosek o transkrypcje aktu zgonu [zobacz]
  • wniosek o zmianę imienia i nazwiska osoby pełnoletniej [zobacz]
  • wniosek o zmianę imienia i nazwiska dziecka [zobacz]

 

Skrytka domyślna ePuap:

Link: https://epuap.gov.pl/wps/portal

Informujemy, że odpis aktu stanu cywilnego w formie elektronicznej może być wykorzystany wyłącznie w systemach informatycznych instytucji, do których jest przekazywany. Wydruk takiego odpisu nie jest dokumentem urzędowym.




Załączniki:

Klauzula informacyjna dot ustawa o aktach stanu cywilnego, o zmianie imienia i nazwiska
Klauzula informacyjna dot ustawa o ewidencja ludności