Wypełniając obowiązek określony w art. 6 ust. 5a ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Prezydent Miasta Pruszkowa od 2023 roku rozpoczął kontrolę posiadanych umów na odbiór odpadów komunalnych zebranych na nieruchomości, z których właściciele nie są obowiązani do ponoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi na rzecz gminy i zgodności postanowień umowy z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz rozporządzeniem Ministra Klimatu i Środowiska z dnia 10 maja 2021 r. w sprawie sposobu selektywnego zbierania wybranych frakcji odpadów.

Prezydent miasta jest obowiązany prowadzić kontrolę, o której mowa w art. 5a, co najmniej raz na dwa lata zgodnie z planem kontroli, określającym co najmniej wykaz podmiotów podlegających kontroli w okresie kontrolowanym. Ewidencja zawartych umów na odbiór odpadów komunalnych prowadzona jest na podstawie danych przekazywanych przez podmioty wpisane do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych z nieruchomości na terenach miasta Pruszkowa w corocznych sprawozdaniach.



Załączniki:

Plan kontroli umów