L.p. Nazwa jednostki przeprowadzającej kontrolę Numer i temat kontroli Nieprawidłowości Zalecenia
1. Najwyższa Izba Kontroli

P/22/070

Finansowanie przedsięwzięć służących rozwojowi elektromobilności w Polsce

1.Niezapewnienie w Urzędzie
od 01.01.2022 r. co najmniej 10% udziału pojazdów elektrycznych we flocie użytkowanych pojazdów samochodowych, wymaganego art. 68 ust. 2 ustawy
o elektromobilności.
1. Podjęcie działań w celu zapewnienia wymaganego
w ustawie z dnia 11.01.2018 r.
o elektromobilności i paliwach alternatywnych udziału pojazdów elektrycznych we flocie pojazdów obsługujących Miasto, a także łącznego udziału pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów Straży Miejskiej.
      2. Wykonywanie od 1.01.2022 r. niektórych zadań publicznych określonych w art. 7 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym przez Straż Miejską, nieposiadającą co najmniej 10% udziału pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym we flocie pojazdów samochodowych, co było niezgodne z art. 68 ust. 3 ustawy o elektromobilności. 2. Rzetelne realizowanie wszystkich obowiązków informacyjnych
i sprawozdawczych w zakresie elektromobilności.
      3. Nieterminowe sporządzenie AK i zbyt późne przesłanie
jej do właściwych ministrów,
jak i niepodania
jej do wiadomości publicznej.
 
      4. Nieterminowe dokonanie aktualizacji planu transportowego.  
      5. Nieterminowe przekazania właściwemu ministrowi sprawozdania o liczbie i udziale procentowym pojazdów elektrycznych za rok 2020.  
2. Najwyższa Izba Kontroli

P/22/023

Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne w Polsce na przykładzie wybranych miast

1. Naruszenie przez Prezydenta postanowień art. 28 pkt 2
w związku z art. 11 ustawy
o planowaniu poprzez nieskierowanie projektu Studium z 2018 r., po usunięciu naruszenia trybu jego sporządzenia, pod obrady Rady Miasta Pruszkowa.

 

 

1. Zapewnienie aktualności
i zgodności dokumentów planistycznych dotyczących planowania i zagospodarowania przestrzennego.
      2. Od 01.01.2019 r.
do 10.09.2020 r. organ wykonawczy nie realizował zadań zmierzających do ustalenia opłaty planistycznej,
o których mowa w art. 37 ust. 6 ustawy o planowaniu, który stanowi,
że Prezydent Miasta ustala opłatę planistyczną, w drodze decyzji, bezzwłocznie
po otrzymaniu wypisu z aktu notarialnego. Nieprawidłowość występowała od 2008 roku
tj. przez okres 12 lat.
2. Pozyskiwanie praw autorskich do projektu Studium opracowanego na podstawie umowy nr 16/2007
z dnia 9 sierpnia 2007 r. w celu wykorzystania w kolejnych etapach prac nad sporządzaniem dokumentów planistycznych.
        3. Naliczenie opłaty planistycznej w odniesieniu do nieruchomości spełniających przesłanki opisane w art. 36 ust. 4 w związku
z art. 37 ust. 3 i 4 ustawy
o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, w przypadku których akty notarialne przesłane do UM nie zostały poddane analizie.
        4. Wdrożenie procedury obiegu aktów notarialnych uwzględniającej zadania poszczególnych komórek organizacyjnych UM.
3. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna

Protokół kontroli nr 13/2022

Ogólnodostępne place zabaw
dla dzieci zlokalizowane na terenie Miasta Pruszkowa

brak brak
4. Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna

Protokół kontroli nr 31/2022

Ogólnodostępne, tymczasowe, nieskanalizowane przenośne toalety publiczne zlokalizowane na terenie Miasta Gminy Pruszków

brak brak
5. Wojewoda Mazowiecki

BW-III.431.2.2022

Sprawdzenie realizacji prac remontowych, dozoru nad stanem utrzymania grobów i cmentarzy wojennych

 

brak brak