PREZYDENT 

MIASTA PRUSZKOWA

Pruszków, 26.05.2021 r.

WPP.4120.1.2021

 

OBWIESZCZENIE

o przystąpieniu do opracowania Gminnej Ewidencji Zabytków

 

            Na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece 
nad zabytkami (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r., poz. 710) oraz § 18b Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych 
lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem (tekst jednolity Dz. U. z 2021 r. poz. 56) zawiadamiam o przystąpieniu do opracowania gminnej ewidencji zabytków, kart adresowych zabytków nieruchomych oraz kart adresowych stanowisk archeologicznych.

            Na podstawie art. 22 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece
nad zabytkami, Prezydent prowadzi gminną ewidencję zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy. W gminnej ewidencji zabytków powinny być ujęte: zabytki nieruchome wpisane do rejestru, inne zabytki nieruchome znajdujące się w wojewódzkiej ewidencji zabytków, inne zabytki nieruchome wyznaczone przez Prezydenta, w porozumieniu z wojewódzkim konserwatorem zabytków.

            Jednocześnie na podstawie § 18b. Rozporządzenia Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 26 maja 2011 r. w sprawie prowadzenia rejestru zabytków, krajowej, wojewódzkiej i gminnej ewidencji zabytków oraz krajowego wykazu zabytków skradzionych lub wywiezionych za granicę niezgodnie z prawem, o zamiarze włączenia karty adresowej zabytku do gminnej ewidencji zabytków, o włączeniu tej karty, o sporządzeniu nowej karty adresowej zabytku, o zamiarze wyłączenia karty adresowej zabytku z gminnej ewidencji zabytków lub o wyłączeniu tej karty, Prezydent zawiadamia niezwłocznie właściciela lub posiadacza zabytku albo nieruchomości.

            Zawiadomienia o zamiarze włączenia w/w kart adresowych do gminnej ewidencji zabytków, dokonuje się w drodze obwieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej, umieszczonego co najmniej 14 dni przed planowanym terminem włączenia kart adresowych do gminnej ewidencji zabytków Miasta Pruszkowa.

 

 

Prezydent

 Miasta Pruszkowa

 

 

Paweł Makuch



Załączniki:

Obwieszczenie o przystąpieniu do opracowywania Gminnej Ewidencji Zabytków