Nazwa podmiotu publicznego: Urząd Miasta Pruszkowa

Status pod względem zgodności z ustawą: czesciowo_zgodna

Powody wyłączenia i nieprawidłowości:

Treści niedostępne cyfrowo:

System e-mapa - Plany Zagospodarowania Przestrzennego;
Multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2020 r;
Multimedia nadawane na żywo;
Treści niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań podmiotu publicznego oraz nieuaktualniane lub niepoddawane po dniu 23 września 2019 r. przebudowom i zmianom polegającym w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji albo na zmianie sposobu publikowania informacji;
Nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów. Tym samym nie ma możliwości ich odczytania za pomocą wspomagających programów komputerowych. Alternatywą dla części niedostępnych plików w formacie .pdf są pliki w formacie .doc;
Niektóre treści są bardzo obszerne, a ich wytworzenie odbywało się w kilku komórkach organizacyjnych, co uniemożliwiało wpływ na ich docelową treść oraz kształt;
Część z opublikowanych tekstów nie ma odpowiedniej struktury nagłówkowej;
Niektóre opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują;
Pliki wytworzone przez inne podmioty niż Urząd Miasta i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych.

Treści niedostępne cyfrowo ze względu na wyłączenia:

Filmy opublikowane przed 23 września 2020 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności. Pliki wideo z nagranych już transmisji nie posiadają napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji.
Dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu.
Mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Transmisje nadawane na żywo nie mają dodanych napisów dla osób niesłyszących ani audiodeskrypcji. 



Link do dokumentu z analizą o nadmiernym obciążeniu:

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności: 2020-04-23

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-03-31

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-03-31

Osoba odpowiedzialna za treść Deklaracji: Magdalena Gizińska

Deklarację sporządzono na podstawie: wlasna

Nazwa podmiotu zewnętrznego, który przeprowadził badanie dostępności: Logonet ul. Piotrowska

Imię i nazwisko osoby odpowiedzialnej za kontakt w sprawie niedostępności: Magdalena Gizińska

Adres poczty elektronicznej osoby kontaktowej: dostepnosc@miasto.pruszkow.pl

Numer telefonu do osoby kontaktowej: 22 73 58 802

Opis procedury wnioskowo-skargowej:

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Za rozpatrywanie uwag i wniosków dotyczących Biuletynu Informacji Publicznej Pruszkowa https://bip.pruszkow.pl/ odpowiada koordynator ds. dostępności Magdalena Gizińska.
Adres poczty elektronicznej: dostepnosc@miasto.pruszkow.pl,  lub magdalena.gizinska@miasto.pruszkow.pl
telefon: +48 22 735 88 02

Więcej informacji znajduje się w zakładce URZĄD MIASTA - Koordynator ds. dostępności

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.



Dostępność architektoniczna:

Siedziby Urzędu Miasta Pruszkowa:

Budynek Urzędu Miasta Pruszkowa ul. J.I. Kraszewskiego 14/16

Budynek Urzędu Miasta Pruszkowa jest częściowo przystosowany do obsługi osób, które mają trudności w poruszaniu się.
Budynek usytuowany jest w centrum miasta, w otoczeniu innych instytucji takich jak: Sąd Rejonowy, Komenda Powiatowa Policji, Książnica Pruszkowska.
Do budynku Urzędu Miasta można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Budynek urzędu posiada dwa wejścia: jedno od strony ul. Kraszewskiego nie posiadające udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami. Drugie wejście usytuowane za budynkiem posiada podjazd przystosowany dla osób poruszających się na wózkach. Najłatwiej dotrzeć do wejścia do budynku Urzędu Miasta poprzez parking, który usytuowany jest za budynkiem. Parking nie jest wyposażony w ścieżki naprowadzające dla niewidomych/słabowidzących.
Na parkingu znajdują się 2 miejsca parkingowe, wydzielone i oznaczone jako miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych (wjazd na parking i skorzystanie z możliwości parkowania na tych miejscach nie wymaga uprzedniego uzgodnienia). Usytuowanie miejsc: 2 miejsca bezpośrednio przed budynkiem w bliskiej odległości od wejścia.
Obok miejsc parkingowych znajduje się podjazd dla osób z niepełnosprawnością ruchową, wyposażony w poręcz. Drzwi wejściowe do budynku są przystosowane do przejazdu wózka inwalidzkiego. W przedsionku znajduje się dzwonek umożliwiający przywołanie pracownika do udzielania asysty osobom z niepełnosprawnościami.
Po wejściu do budynku znajduje się sala obsługi interesanta w zakresie obsługi ewidencji ludności, dowodów osobistych. Na sali znajduje się również oznakowane miejsce z pierwszeństwem obsługi osób z niepełnosprawnościami.
Po lewej stronie znajduje się korytarz poprzez który można przemieścić się do sali  w której znajduje się kancelaria urzędu oraz winda, którą można przemieścić się na wyższe kondygnacje. Po wyjściu z windy osoby korzystające z wózków mają możliwość przemieszczania się tylko wzdłuż jednego skrzydła budynku. Pozostałe skrzydło posiada różnicę poziomów, które tworzą schody uniemożliwiające poruszanie się osób na wózkach.
W budynku na parterze znajduje się jedna toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
W budynku Urzędu Miasta w punkcie kancelaryjnym znajduje pętla indukcyjna.
W związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz.U. z 2022 r. nr 209 poz.1243) Gmina Miasto Pruszków rozszerzyła w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabosłyszącym możliwość skontaktowania się z Urzędem Miasta.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń udostępnionych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Urząd Miasta Pruszkowa zapewnia załatwianie spraw z osobami niepełnosprawnymi w miejscu ich zamieszkania.
Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz języka migowego należy dokonać na adres: dostepnosc@miasto.pruszkow.pl lub tel: 22 735 88 88.

Budynek Urzędu Stanu Cywilnego Plac Jana Pawła II nr 1.

Zabytkowy budynek Urzędu Stanu Cywilnego usytuowany jest w centrum miasta. Obiekt posiada jedno wejście od strony placu Jana Pawła II. Wejście do budynku nie posiada udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami ze względu na usytuowanie zewnętrznych schodów przed obiektem.
Do budynku Urzędu Stanu Cywilnego można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. W pobliżu Urzędu Stanu Cywilnego znajduje się przystanek autobusowy.
W pobliżu Urzędu, wzdłuż ulicy B.Prusa i ul. Kościuszki znajdują się bezpłatne miejsca parkingowe. Przed budynkiem USC znajduje się plac umożliwiający zaparkowanie (dostępny tylko dla interesantów).
W związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz.U. z 2022 r. nr 209 poz.1243) Gmina Miasto Pruszków rozszerzyła w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabosłyszącym możliwość skontaktowania się z Urzędem Stanu Cywilnego.
Urząd Stanu Cywilnego zapewnia komunikację z interesantem na wniosek osoby z niepełnosprawnością i ustala termin i sposób obsługi. 
Na poziomie parteru utworzono stanowiska do obsługi osób z niepełnosprawnościami.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
W budynku Urzędu Stanu Cywilnego w punkcie obsługi mieszkańców znajduje się pętla indukcyjna.
W budynku brak toalety dla osób z niepełnosprawnościami.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń udostępnionych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz języka migowego należy dokonać na adres: usc@miasto.pruszkow.pl, lub nr tel. 22 738 45 61

Budynek PKP – Punkt Obsługi Mieszkańców ul. Sienkiewicza 2 (piętro 1)

Budynek usytuowany jest przy dworcu PKP. Do budynku w którym znajduje się Punkt Obsługi Mieszkańców można dojechać samodzielnie lub środkami komunikacji publicznej. Przystanek autobusowy znajduje się obok wejścia. Budynek posiada jedno wejście od strony zachodniej, posiadające udogodnienie w formie podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami.
W okolicy budynku dworca znajdują się miejsca parkingowe wydzielone i oznaczone jako miejsca postojowe przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. W odległości 50 m znajduje się ogólnodostępny parking poziomowy z wydzielonymi miejscami dla osób z niepełnosprawnościami (wjazd na parking i skorzystanie z możliwości parkowania na tych miejscach nie wymaga uprzedniego uzgodnienia). Parking posiada windę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami.
Wejście do budynku wymaga otwarcia biernego skrzydła drzwi wejściowych.
Po wejściu do budynku znajduje się korytarz prowadzący do windy. Punkt Obsługi Mieszkańców usytuowany jest na 1 piętrze budynku. W pomieszczeniu obsługi interesantów znajduje się informacja i oznakowane miejsce o pierwszeństwie obsługi osób z niepełnosprawnościami.
W budynku  znajduje się toaleta przystosowana dla osób z niepełnosprawnościami, do której można się dostać po pochylni, która znajduje się pomieszczeniu obsługi interesantów.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a i oznaczeń w druku powiększonym dla osób słabowidzących.
W budynku PKP nie ma pętli indukcyjnych.
W związku z ustawą o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się (Dz.U. z 2022 r. nr 209 poz.1243) Gmina Miasto Pruszków rozszerzyła w tym zakresie katalog usług, które umożliwiają osobom niesłyszącym lub słabosłyszącym możliwość skontaktowania się z Punktem Obsługi Mieszkańców.
Do budynku i wszystkich pomieszczeń udostępnionych dla interesantów można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Zgłoszenia potrzeby skorzystania z usług dla osób z niepełnosprawnościami oraz języka migowego należy dokonać na adres: pom@miasto.pruszkow.pl, lub tel. 22 735 88 88 lub 539 952 714.



Aplikacje mobilne:

Wykaz posiadanych stron internetowych i aplikacji mobilnych umieszczonych na głównej stronie Miasta Pruszkowa  znajduje się w zakładce URZĄD MIASTA - Koordynator ds. dostępności



Dodatkowe informacje: