Biuro Prezydenta Miasta - BPR
Kierownik Biura - Anna Skuza

tel.: 22 735 87 04; 22 735 87 77; 22 735 88 26
e-mail: askuza@miasto.pruszkow.pl 

pokój 25


 

Zadania Biura:



  1. 1) obsługa administracyjno-kancelaryjna Prezydenta, Zastępcy lub Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika; 

    2) organizacja wizyt, spotkań, konferencji i uroczystości z udziałem Prezydenta, Zastępcy lub Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika; 

    3) prowadzenie terminarzy spotkań Prezydenta, Zastępcy lub Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika; 

    4) organizacja i obsługa spotkań Prezydenta, Zastępcy lub Zastępców Prezydenta z mieszkańcami, w tym ich protokołowanie i przekazywanie dokumentacji zgodnie z właściwością;

    5) współorganizacja kontaktów władz miasta z innymi samorządami; 

    6) prowadzenie oficjalnej i okolicznościowej korespondencji oraz koordynacja współpracy w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi;

    7) koordynacja obiegu korespondencji i spraw  wpływających do Biura, w tym nadzór 
    nad terminowością i poprawnością przygotowywanych dokumentów;

    8) prowadzenie i redagowanie wewnętrznych serwisów informacyjnych urzędu;

    9) organizacja wyjazdów służbowych Prezydenta, Zastępcy lub Zastępców Prezydenta, Sekretarza i Skarbnika;

    10) koordynowanie współpracy Prezydenta i Zastępcy lub Zastępców Prezydenta z organami administracji rządowej, samorządowej różnych szczebli, parlamentarzystami i innymi podmiotami, a w szczególności organizowanie obsługi kontaktów Prezydenta z przedstawicielami administracji rządowej, organami samorządu terytorialnego, przedstawicielami organizacji gospodarczych 
    i zawodowych, klubami radnych Rady Miasta i Radnymi; 

    11) nadawanie biegu składanym do Prezydenta inicjatywom, propozycjom i wnioskom przez parlamentarzystów, organizacje gospodarcze i zawodowe, Radnych, kluby radnych oraz mieszkańców;

    12) Prowadzenie rejestrów:

    a) zarządzeń Prezydenta,

    b) upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezydenta,

    c) poleceń służbowych Prezydenta;

    13) ścisła współpraca z Biurem Promocji i Marketingu, w zakresie prac związanych z wizerunkiem miasta;

    14) uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących miasto proponowanych przez niezależnych organizatorów w porozumieniu z Biurem Promocji i Marketingu;

    15) współpraca w organizacji konferencji prasowych oraz imprez promujących miasto;

    16) koordynacja i nadzór w zakresie zadań właścicielskich miasta w stosunku do spółek, w których miasto posiada udziały lub akcje;

    17) monitoring procesów likwidacyjnych i postępowań upadłościowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta;

    18) analiza wyników gospodarczo-finansowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta; 

    19) przygotowywanie sprawozdań i informacji o działalności spółek prawa handlowego 
    z udziałem miasta; 

    20) opiniowanie przekształceń podmiotów podległych miastu w spółki prawa handlowego;

    21) współpraca z zarządami i radami nadzorczymi spółek prawa handlowego z udziałem miasta; 

    22) inicjowanie działań doraźnych np. zwoływanie zgromadzeń wspólników/ akcjonariuszy; 

    23) współpraca przy tworzeniu strategii spółek z udziałem miasta Pruszków;

    24) przechowywanie dokumentacji i uchwał organów spółek w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru właścicielskiego;

    25) prowadzenie spraw związanych z tworzeniem spółek z kapitałowym udziałem miasta we współpracy z właściwą komórką organizacyjną urzędu, do kompetencji której należą zadania z zakresu działalności tworzonej spółki;

    26) zamieszczanie w Biuletynie Informacji Publicznej, wymaganych przepisami informacji z zakresu merytorycznego Biura;

    27) przygotowywanie wniosków o odznaczenia;

    28) przedkładanie Wojewodzie Mazowieckiemu aktów ustanawiających przepisy porządkowe;

    29) przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej zarządzeń Prezydenta objętych zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej;

    30) przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego, projektów odpowiedzi na wnioski w trybie informacji publicznej;

    31) przygotowywanie na sesje Rady Miasta Informacji z działalności Prezydenta w okresie międzysesyjnym.