Biuro Prezydenta Miasta - BPR
Kierownik Biura - Małgorzata Dyńska

tel.: 22 735 87 04; 22 735 87 77; 22 735 88 26
e-mail: mdynska@miasto.pruszkow.pl
pokój 25

Zadania Biura:

1.obsługa administracyjno–kancelaryjna Prezydenta, Zastępców Prezydenta 
i Sekretarza;
2.organizacja wizyt, spotkań, konferencji i uroczystości z udziałem Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
3.prowadzenie terminarzy spotkań Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
4.organizacja i obsługa spotkań Prezydenta i Zastępców Prezydenta z mieszkańcami, 
w tym ich protokołowanie i przekazywanie dokumentacji zgodnie z właściwością;
5.współorganizacja kontaktów władz miasta z innymi samorządami;
6.prowadzenie oficjalnej i okolicznościowej korespondencji oraz koordynacja współpracy w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi;
7.koordynacja obiegu korespondencji i spraw  wpływających do Biura, w tym nadzór nad terminowością i poprawnością przygotowywanych dokumentów;
8.prowadzenie i redagowanie wewnętrznych serwisów informacyjnych urzędu;
9.organizacja wyjazdów służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza;
10.koordynowanie współpracy Prezydenta i Zastępców Prezydenta z organami administracji rządowej, samorządowej różnych szczebli, parlamentarzystami i innymi podmiotami, a w szczególności organizowanie obsługi kontaktów Prezydenta z przedstawicielami administracji rządowej, organami samorządu terytorialnego, przedstawicielami organizacji gospodarczych i zawodowych, klubami radnych Rady Miasta i Radnymi;
11.nadawanie biegu składanym do Prezydenta inicjatywom, propozycjom 
i wnioskom przez parlamentarzystów, organizacje gospodarcze i zawodowe, Radnych, kluby radnych oraz mieszkańców;
12.  Prowadzenie rejestrów:
a) zarządzeń Prezydenta;
b) upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezydenta;

c)      poleceń służbowych Prezydenta;

13.   ścisła współpraca z Biurem Promocji i Marketingu, w zakresie prac związanych 
z wizerunkiem miasta;

14.   uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących miasto proponowanych przez niezależnych organizatorów w porozumieniu z Biurem Promocji 
i Marketingu;

15.   współpraca w organizacji konferencji prasowych oraz imprez promujących miasto;

16.   koordynacja i nadzór w zakresie zadań właścicielskich miasta w stosunku do spółek, 
w których miasto posiada udziały lub akcje;

17.   monitoring procesów likwidacyjnych i postępowań upadłościowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta;

18.   analiza wyników gospodarczo-finansowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta; 

19.   przygotowywanie  sprawozdań i informacji o działalności spółek prawa handlowego 
z udziałem miasta; 

20.   opiniowanie przekształceń podmiotów podległych miastu w spółki prawa handlowego;

21.   współpraca z zarządami i radami nadzorczymi spółek prawa handlowego z udziałem miasta; 

22.   inicjowanie działań doraźnych np. zwoływanie zgromadzeń wspólników/akcjonariuszy; 

23.   współpraca przy tworzeniu strategii spółek z udziałem miasta Pruszków;

24.   przechowywanie dokumentacji i uchwał organów spółek w zakresie niezbędnym 
do sprawowania nadzoru właścicielskiego;

25.   prowadzenie spraw związanych z tworzeniem spółek z kapitałowym udziałem miasta we współpracy z właściwą komórką organizacyjną urzędu, do kompetencji której należą zadania z zakresu działalności tworzonej spółki.

26.   opracowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego, informacji 
do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej;

27.    przygotowywanie wniosków o odznaczenia;

28.   przedkładanie Wojewodzie Mazowieckiemu aktów ustanawiających przepisy porządkowe;

29.   przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej zarządzeń Prezydenta objętych zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej;

30.   przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego, projektów odpowiedzi na wnioski w trybie informacji publicznej.