Biuro Prezydenta Miasta - BPR
Kierownik Biura - Małgorzata Dyńska

tel.: 22 735 87 04; 22 735 87 77; 22 735 88 26
e-mail: mdynska@miasto.pruszkow.pl
pokój 25



Zadania Biura:

1.Obsługa administracyjno–kancelaryjna Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza.
2.Organizacja wizyt, spotkań, konferencji i uroczystości z udziałem Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza.
3.Prowadzenie terminarzy spotkań Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza.
4.Organizacja i obsługa spotkań Prezydenta i Zastępców Prezydenta z mieszkańcami, w tym ich protokołowanie i przekazywanie dokumentacji zgodnie z właściwością.
5.Współorganizacja kontaktów władz miasta z innymi samorządami.
6.Prowadzenie oficjalnej i okolicznościowej korespondencji oraz koordynacja współpracy w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi.
7.Koordynacja obiegu korespondencji i spraw  wpływających do Biura, w tym nadzór nad terminowością i poprawnością przygotowywanych dokumentów.
8.Prowadzenie i redagowanie wewnętrznych serwisów informacyjnych urzędu.
9.Organizacja wyjazdów służbowych Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza.
10.Koordynowanie współpracy Prezydenta i Zastępców Prezydenta z organami administracji rządowej, samorządowej różnych szczebli, parlamentarzystami i innymi podmiotami, a w szczególności organizowanie obsługi kontaktów Prezydenta z przedstawicielami administracji rządowej, organami samorządu terytorialnego, przedstawicielami organizacji gospodarczych i zawodowych, klubami radnych Rady Miasta i Radnymi.
11.Nadawanie biegu składanym do Prezydenta inicjatywom, propozycjom 
i wnioskom przez parlamentarzystów, organizacje gospodarcze i zawodowe, Radnych, kluby radnych oraz mieszkańców.
12.  Prowadzenie rejestrów:
a) zarządzeń Prezydenta;
b) upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Prezydenta;
c) poleceń służbowych Prezydenta.
13.Ścisła współpraca z Biurem Promocji i Marketingu, w zakresie prac związanych z wizerunkiem miasta.
14.Uzgadnianie planów imprez i innych działań promujących miasto proponowanych przez niezależnych organizatorów w porozumieniu z Biurem Promocji i Marketingu.
15.Współpraca w organizacji konferencji prasowych oraz imprez promujących miasto.
16.Koordynacja i nadzór w zakresie zadań właścicielskich miasta w stosunku do spółek, w których miasto posiada udziały lub akcje.
17.Monitoring procesów likwidacyjnych i postępowań upadłościowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta.
18.Analiza wyników gospodarczo-finansowych spółek prawa handlowego z udziałem miasta.
19.Przygotowywanie  sprawozdań i informacji o działalności spółek prawa handlowego z udziałem miasta.
20.Opiniowanie przekształceń podmiotów podległych miastu w spółki prawa handlowego.
21.Współpraca z zarządami i radami nadzorczymi spółek prawa handlowego z udziałem miasta.
22.Inicjowanie działań doraźnych np. zwoływanie zgromadzeń wspólników/akcjonariuszy.
23.Współpraca przy tworzeniu strategii spółek z udziałem miasta Pruszków.
24.Przechowywanie dokumentacji i uchwał organów spółek w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru właścicielskiego.
25.Prowadzenie spraw związanych z tworzeniem spółek z kapitałowym udziałem miasta we współpracy z właściwą komórką organizacyjną urzędu, do kompetencji której należą zadania z zakresu działalności tworzonej spółki.
26.Opracowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego, informacji do zamieszczenia w Biuletynie Informacji Publicznej.
27.Przygotowywanie wniosków o odznaczenia.
28.Przedkładanie Wojewodzie Mazowieckiemu aktów ustanawiających przepisy porządkowe.
29.Przedkładanie Regionalnej Izbie Obrachunkowej zarządzeń Prezydenta objętych zakresem nadzoru Regionalnej Izby Obrachunkowej.
30.Przygotowywanie i przekazywanie do Wydziału Organizacyjnego, projektów odpowiedzi na wnioski w trybie informacji publicznej.