Wydział Organizacyjny

p.o. Naczelnik Wydziału Organizacyjnego – Małgorzata Kikta


Tel.:  (22) 735 88 87
adres e-mail: malgorzata.kikta@miasto.pruszkow.pl

pokój: 52


Centrala 22 735 88 88
Referat ds. organizacji Urzędu Miasta. 22 735 87 87, 22 735 87 85
Referat ds. administracyjno - gospodarczych Urzędu Miasta 22 735 87 15, 22 735 739, 22 735 87 84
Referat ds. kadr i szkoleń 22 735 87 82, 22 735 88 90
Referat ds. systemów teleinformatycznych 22 735 88 00, 22 735 88 01
Archiwum Urzędu Miasta 22 735 87 83

 

W skład Wydziału Organizacyjnego wchodzą:


1. Referat ds. organizacji Urzędu Miasta;

2. Referat ds. administracyjno - gospodarczych Urzędu Miasta;

3. Referat ds. kadr i szkoleń;

4. Referat ds. systemów teleinformatycznych;


Do zadań Wydziału Organizacyjnego należy w szczególności:

1.Wykonywanie zadań związanych z prowadzeniem obsługi narad  organizowanych przez Prezydenta Miasta w tym:

  • opracowywanie projektów porządku posiedzeń;
  • współdziałanie z komórkami organizacyjnymi Urzędu i jednostkami     organizacyjnymi w zakresie przygotowania materiałów do tematów zgłoszonych na narady organizowane przez Prezydenta Miasta;
  • sporządzanie protokołów;
  • sporządzanie sprawozdań;
  • przekazywanie podjętych na posiedzeniach ustaleń komórkom  organizacyjnym Urzędu i jednostkom organizacyjnym do wiadomości i realizacji;

2. Prowadzenie rejestru skarg i wniosków – kierowanie skarg i wniosków do załatwienia przez merytoryczne komórki organizacyjne Urzędu i nadzór nad terminowością ich załatwienia;

3. Koordynacja rozpatrywania wniosków i interpelacji radnych oraz wniosków
i interwencji posłów i senatorów;
4. Organizacja obsługi wyborów i referendów;
5. Prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem należytego stanu
technicznego budynku Urzędu Miasta i Urzędu Stanu Cywilnego;
6. Zapewnienie bezpiecznych i higienicznych warunków pracy, zapewnienie bezpieczeństwa przeciwpożarowego i BHP oraz ochrona mienia Urzędu;
7. Ewidencja środków trwałych i wyposażenia w Urzędzie;
8. Prowadzenia archiwum zakładowego i archiwizowanie akt urzędu;
9. Prowadzenie spraw pieczęci i tablic urzędowych oraz gospodarka drukami i formularzami;
10. Prowadzenie spraw gospodarczych Urzędu;
11. Zaopatrzenie materiałowo – techniczne Urzędu, gospodarka środkami rzeczowymi;
12) utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach Urzędu Miasta;
13) planowanie polityki kadrowej i płacowej we współpracy z kierownictwem Urzędu;
14) prowadzenie spraw dotyczących składanych oświadczeń majątkowych;
15) prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne stanowiska pracy w Urzędzie;
16) prowadzenie spraw związanych ze służbą przygotowawczą pracowników
po raz pierwszy podejmujących pracę na stanowisku urzędniczym w administracji samorządowej;
17) wspieranie rozwoju pracowników podnoszenia kwalifikacji w celu zapewnienia Urzędowi wysoko wykwalifikowanej kadry;
18) kontrola przestrzegania dyscypliny pracy;
19) prowadzenie spraw związanych z okresową oceną pracowników;
20) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników miejskich jednostek organizacyjnych z wyłączeniem placówek oświatowych;
21) ocena przydatności stanowisk i optymalna etatyzacja;
22) współudział w planowaniu funduszu płac i nagród oraz racjonalne gospodarowanie tymi funduszami;
23) prowadzenie spraw zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, w tym optymalne planowanie funduszu z uwzględnieniem interesu pracowników;
24) prowadzenie spraw związanych z odbywaniem praktyk zawodowych i studenckich;
25) współpraca ze stanowiskiem ds. BHP oraz IOD;
26) prowadzenie obsługi komisji dyscyplinarnych;
27) opracowywanie projektu regulaminu pracy Urzędu i jego zmian;
28) opracowywanie i wdrażanie kompleksowego programu informatyzacji
Urzędu;
29) dbanie o nowoczesność rozwiązań planowanych do zastosowania w Urzędzie i spójności z modelem przyjętym w administracji publicznej;
30) określenie i nadzór nad przestrzeganiem w Urzędzie standardów oraz parametrów sprzętu i oprogramowania, opiniowanie zakupów i inwestycji w tym zakresie;
31) zarządzanie systemami informatycznymi;
32) instalowanie, konfiguracja i konserwacja urządzeń komputerowych oraz wszelkiego oprogramowania w Urzędzie;
33) załatwianie spraw serwisowych i gwarancyjnych;
34) instalacja telefonów w pomieszczeniach Urzędu Miasta oraz administrowanie centralą telefoniczną;
35) koordynacja i nadzór nad przygotowaniem założeń do programów, projektowanie, produkcja, zakup i wdrażanie systemów aplikacyjnych;
36) nadzór nad legalnością stosowanego oprogramowania i właściwego zabezpieczenia danych (archiwizacja danych, kontrola antywirusowa itp.);
37) współdziałanie w organizacji szkoleń informatycznych;
38) udzielanie pracownikom wszelkiej pomocy związanej z pracą ze sprzętem i oprogramowaniem komputerowym;
39) zakup sprzętu i oprogramowania informatycznego;
40) pełnienie funkcji „administratora systemu” w myśl przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych;
41) obsługa i realizacja wniosków o nadanie uprawnień do systemów informatycznych oraz prowadzenie ewidencji osób uprawnionych
42) wykonywanie zadań przypisanych podmiotowi publicznemu na mocy przepisów o cyberbezpieczeństwie;
43) prowadzenie rejestru umów realizowanych przez Wydział;
44) sporządzanie sprawozdań statystycznych w zakresie działania Wydziału;
45) współpraca w wykonywaniu zadań z innymi Wydziałami i Biurami Urzędu.