Karta informacyjna WOS-5

URZĄD MIASTA PRUSZKOWA

05-800 Pruszków, ul. J. I. Kraszewskiego 14/16
tel.: 22 735 87 89 , fax.: (0-22) 758 66 50

Sprawa

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymanie czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2020 r. 
poz. 1439, 2320, 2361)

Ustawa z dnia 6 marca 2018 r. Prawo przedsiębiorców (Dz. U. z 2021 r. poz. 162)

Ustawa z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach ( Dz. 
U. z 2020 r. poz. 797, 875, 2361)

Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 9 grudnia 2014 r. w sprawie katalogu odpadów (Dz. U. z 2014 r., poz. 1923)

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Pruszkowa – załącznik do Uchwały nr XLIII.445.2018 Rady Miejskiej w Pruszkowie z dnia 1 marca 2018 r. (Dz. Urz. Woj. Maz. z dnia 14.03.2018 r. poz. 2541)

Wymagane dokumenty

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Dowód zapłaty należnej opłaty skarbowej

Opłaty

50 zł – opłata skarbowa za wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (nie wnosi się dodatkowej opłaty za wydanie zaświadczenia o wpisaniu do rejestru),

25 zł – opłata skarbowa za zmianę wpisu do rejestru działalności regulowanej, dotyczącej rozszerzenia zakresu działalności objętej wpisem (tj. 50 % stawki określonej od wpisu),

17 zł – opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia o dokonaniu zmian danych zawartych w rejestrze oraz opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia potwierdzającego dane zawarte w rejestrze,

17 zł – opłata skarbowa za złożenie dokumentu potwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury.

Opłatę skarbową można wnieść w kasie Urzędu Miasta Pruszkowa lub przelewem na konto Urzędu Miasta Pruszkowa.

Czas realizacji usługi

Wpis do rejestru - do 7 dni od dnia wpływu wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej

Wydanie zaświadczenia - do 7 dni.

Jednostka odpowiedzialna

Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Pruszkowa, ul. Kraszewskiego 14/16, pokój 18, parter, tel. (22) 735-87-86.

Dokumenty można złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Pruszkowa lub dostarczyć drogą korespondencyjną.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie, ul. Kielecka 44 za pośrednictwem organu, który wydał decyzję odmawiającą dokonania wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości (odwołanie składa się w Kancelarii Urzędu Miejskiego). Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.

Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpaów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości

Opublikowane przez: Dorota Ziętek | Data wprowadzenia: 2015-11-06 12:41:51 | Data modyfikacji: 2019-11-13 13:55:07.




Załączniki:

oświadczenie_wpis_do_rejestru_2019
wniosek_o_wpis_do_rejestru_działalności_regulowanej_2019