WYMAGANE DOKUMENTY:

1.  Podanie o zarejestrowanie zdarzenia z zakresu stanu cywilnego powstałego za granicą 
i nie zarejestrowanego w księgach stanu cywilnego.
2. Zagraniczny dokument potwierdzający zdarzenie wraz z tłumaczeniem na język polski dokonanym przez tłumacza przysięgłego.
3.   Dowód uiszczenia należnej opłaty skarbowej.
4.   Do wglądu: dokument tożsamości wnioskodawcy.

OPŁATY:

Opłata skarbowa za zarejestrowanie zdarzenia z zakresu stanu cywilnego powstałego za granicą i nie zarejestrowanego w księgach stanu cywilnego - 39 zł

Opłaty skarbowej należy dokonać przelewem lub przekazem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Pruszków bądź bezpośrednio siedzibie USC. 

Nr rachunku bankowego z tytułu wpłat opłaty skarbowej:
Urząd Miasta Pruszków
49 1240 6973 1111 0010 8630 1623

MIEJSCE ZAŁATWIENIA SPRAWY:

Urząd Stanu Cywilnego w Pruszkowie.
plac Jana Pawła II nr 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA:

Bez zbędnej zwłoki, zgodnie z kolejnością wpływających wniosków.

TRYB ODWOŁAWCZY:

Od decyzji odmownej, wydanej przez Kierownika USC Pruszków, przysługuje odwołanie do Wojewody Mazowieckiego, za pośrednictwem kierownika USC, w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia.

DODATKOWE INFORMACJE:

1.Urodzenie, zawarcie małżeństwa lub zgon, które nastąpiły za granicą i nie zostały zarejestrowane w zagranicznych księgach stanu cywilnego, można zarejestrować w polskich księgach stanu cywilnego 
2.Dowodami w postępowaniu są: pisemne zgłoszenie urodzenia dziecka wystawione przez lekarza w odniesieniu do aktu urodzenia; karta zgonu w odniesieniu do aktu zgonu.
3.Wnioskodawcą może być osoba, której akt dotyczy, jej przedstawiciel ustawowy, osoba, która wykaże interes prawny lub osoba, która wykaże interes faktyczny w rejestracji zgonu.

 

PODSTAWA PRAWNA:

1. Ustawa z dnia 28 listopada 2014 r.-Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz.U.2020.463 j.t.).
2.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U.2019.1000 j.t.).