Wydział Urbanistyki i Ochrony Krajobrazu
| Wydział Urbanistyki i Ochrony Krajobrazu | |
| Referat Urbanistyki | Referat ochrony krajobrazu i zielonej infrastruktury |
kontakt e-mail: urbanistyka@miasto.pruszkow.pl
Naczelnik Wydziału
mgr inż. arch. Piotr Lewandowski
pokój nr 66
tel. (22) 73-58-736
Zastępca Naczelnika Wydziału
mgr inż. arch. Marianna Zaremba
pokój nr 70
tel. (22) 73-58-840
pokoje: nr 66, 69, 70
piętro 2 1/2
pokój 69
tel.: (22) 73-58-842
-
wydawanie wypisu i wyrysu z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Pruszkowa,
-
wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu lub braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,
-
wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji i w specjalnej strefie rewitalizacji,
- wydawanie zaświadczeń o zgodności zmiany przeznaczenia z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego,
- decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
- decyzje o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego,
tel.: (22) 73-58-748
-
wdrażanie i realizacja tzw. „uchwały krajobrazowej”,
- opracowanie, monitoring i ewaluacja Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Pruszkowa,
- opracowanie i wdrażanie Miejskiego Planu Adaptacji Miasta do zmian klimatu.
| Karta Usługi | Usługa | Nr telefonu | Pokój |
| WUK-1 | wypisy ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego | (22) 73-58-842 | 69 |
| WUK-2 | wypisy i wyrysy z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego | ||
| WUK-3 | zaświadczenia o przeznaczeniu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego | ||
| zaświadczenie o braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego | |||
| WUK-4 | zaświadczenie o zgodności zmiany przeznaczenia z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego | ||
| WUK-5 | zaświadczenie o położeniu nieruchomości w obszarze rewitalizacji i w specjalnej strefie rewitalizacji | ||
| WUK-6 | decyzja o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu |
(22) 73-58-749 (22) 73-58-847 (22) 73-58-842 |
69 |
| WUK-7 | przeniesienie decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu |
||
| WUK-8 | decyzja o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego | (22) 73-58-847 | 69 |
Do zadań Referatu Urbanistyki należy w szczególności:
1. wydawanie zaświadczeń, wypisów i wyrysów z miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, ze studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta i z planu ogólnego;
2. przygotowanie decyzji o sposobie tymczasowego zagospodarowania terenu, dla którego miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego ustala inne przeznaczenie;
3. wydawanie zaświadczeń o zgodności zamierzonego sposobu użytkowania obiektu z ustaleniami miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego;
4. wydawanie informacji na temat istniejącego i potencjalnego zagospodarowania terenów położonych w promieniu 1,0 km od realizowanej inwestycji mieszkaniowej na potrzeby inwestorów realizujących tę inwestycję;
5. wydawanie zaświadczeń o położeniu nieruchomości bądź nie, w obszarze zdegradowanym, obszarze rewitalizacji, i specjalnej strefie rewitalizacji;
6. realizacja zadań związanych z wydaniem decyzji o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji celu publicznego;
7. przygotowanie projektów analiz urbanistycznych;
8. wydawanie decyzji stwierdzających wygaśniecie wydanej wcześniej decyzji o warunkach zabudowy;
9. prowadzenie ewidencji decyzji dotyczących zagospodarowania terenu wydanych przez inne organy administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z zagospodarowaniem przestrzennym Miasta;
10. weryfikacja aktów notarialnych w zakresie prowadzenia postępowań w sprawach o ustalenie opłaty planistycznej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z uchwaleniem lub zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, w przypadku, gdy właściciel lub użytkownik wieczysty zbywa nieruchomość;
11. koordynacja i prowadzenie spraw związanych ze zmianą decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego;
12. obsługa spraw związanych z przeniesieniem decyzji o warunkach zabudowy na rzecz innego podmiotu;
13. prowadzenie i systematyczna aktualizacja elektronicznej bazy wydanych decyzji o warunkach zabudowy oraz decyzji o ustaleniu lokalizacji celu publicznego (prowadzenie elektronicznego rejestru) w systemie informacji przestrzennej — e mapa moduł iGeoPlan;
14. obsługa administracyjna Gminnej Komisji Urbanistyczno — Architektonicznej;
15. przygotowanie informacji na sesję Rady Miasta Pruszkowa- odpowiednio do potrzeb, lecz co najmniej raz w roku, o zgłoszonych żądaniach odszkodowawczych i wydanych decyzjach o pobraniu opłaty planistycznej;
16. przygotowanie informacji o wydanych decyzjach o warunkach zabudowy i o ustaleniu lokalizacji celu publicznego do Wojewody Mazowieckiego;
17. organizacja konkursów urbanistyczno-architektonicznych dotyczących terenu Miasta i współpraca w tym zakresie z Stowarzyszeniem Architektów Rzeczpospolitej Polskiej.
Do zadań Referatu Ochrony Krajobrazu i Kształtowania Zielonej Infrastruktury w Mieście należy w szczególności:
1. wdrożenie, realizacja i egzekwowanie zapisów tzw. „uchwały krajobrazowej”;
2. podejmowanie działań dotyczących uporządkowania Miasta w zakresie lokalizacji oraz formy niewielkich obiektów architektonicznych w przestrzeni publicznej, w szczególności takich jak: kioski, stoiska, altany śmietnikowe, automaty, kontenery, szafki i złącza, reklamy, szyldy, obiekty tymczasowe, ogródki gastronomiczne, itp.,
3. prowadzenie projektów dotyczących umieszczania murali, dzieł sztuki użytkowej oraz instalacji artystycznych w krajobrazie Miasta, w tym uzgadnianie dekoracji świątecznych;
4. prowadzenie spraw związanych ze wznoszeniem pomników oraz obiektów pamiątkowych, w tym uzgadnianie i opiniowanie formy i lokalizacji;
5. monitorowanie stanu przestrzeni publicznej oraz składanie w tym zakresie stosownych wniosków, uwag i zastrzeżeń;
6. inicjowanie akcji i konsultacji społecznych w sprawach ładu przestrzennego oraz przestrzeni publicznych w Mieście, monitorowanie i dokumentowanie sytuacji na terenie Miasta w tej dziedzinie;
7. prowadzenie spraw w zakresie rewitalizacji w szczególności:
- opracowanie Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Pruszkowa,
- sporządzanie oceny aktualności i stopnia realizacji Gminnego Programu Rewitalizacji (co najmniej raz na 3 lata),
- monitoring i ewaluacja Gminnego Programu Rewitalizacji dla Miasta Pruszkowa;
9. opracowanie i wdrożenie kompleksowego programu edukacyjno-informacyjnego w zakresie wyzwań klimatycznych i ekologicznych;
10. zapewnienie efektywnej edukacji, informacji i doradztwa klimatycznego i środowiskowego oraz promocja inwestycji i projektów realizowanych w ramach transformacji klimatycznej Miasta;
11. współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu - właściwymi w sprawach promocji i marketingu i miejskimi jednostkami organizacyjnymi i spółkami miejskimi, w zakresie informacji o działaniach Miasta dotyczących kształtowania środowiska, transformacji klimatycznej i adaptacji Miasta do zmian klimatu;
12. współorganizacja inicjatyw, kampanii, wydarzeń, konkursów, warsztatów, prelekcji, konferencji, w tym tworzenie materiałów promocyjnych i edukacyjnych, z zakresu edukacji ekologicznej i klimatycznej;
13. wdrożenie, monitorowanie realizacji, aktualizacja i koordynacja Strategii Klimatycznej Miasta obejmującej kwestie energetyczne, transportowe, komunalne, adaptację do zmian klimatu i wdrażanie gospodarki cyrkularnej;
14. prowadzenie działań Miasta prowadzących do rozwiązań organizacyjnych, ekonomicznych, technicznych, społecznych i ekologicznych problemów związanych z osiągnięciem przez Miasto neutralności klimatycznej poprzez zarządzanie portfelem projektów „zeroemisyjnych";
15. wdrażanie rekomendacji Panelu Klimatycznego;
16. realizacja działań związanych z wypełnieniem wymogów przynależności do Porozumienia Burmistrzów na Rzecz Klimatu i Energii oraz opracowanie planu działań na rzecz zrównoważonej energii i klimatu (SECAP) i monitorowanie jego realizacji;
17. realizacja działań związanych z wypełnieniem wymogów przynależności do Porozumienia Green City Accord;
18. koordynacja realizacji działań wynikających z planu adaptacji Miasta do zmian klimatu i monitorowanie jego realizacji, poprzez:
- tworzenie przyszłych scenariuszy klimatycznych dla Miasta,
- prowadzenie lokalnych akcji edukacyjno-informacyjnych w zakresie ograniczenia zmiany klimatu;
20. współpraca z Gminną Komisją Urbanistyczno-Architektoniczną w zakresie tzw. uchwały krajobrazowej;
21. inicjowanie zmian w miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego i planie ogólnym w zakresie zmniejszenia podatności na zmiany klimatu.